671 سند اجاره طی سه ماهه ابتدایی سال در اداره اوقاف ناحیه یک مشهد تجدید اجاره شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد ذاکری، رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد عملکرد این اداره را طی سه ماهه ابتدای سال تشریح کرد و گفت: 671 سند اجاره که اجاره آن ها به اتمام رسیده بود، تجدید اجاره شده است.
 
وی گفت: یکی دیگر از برنامه ها تنظیم سند اجاره برای موقوفاتی است که تاکنون هیچ رابطه استیجاری با اوقاف نداشته اند که طی این مدت 39 سند اجاره به اصطلاح ابتدا به ساکن تنظیم شده است.
 
رئیس اداره اوقاف ناحیه یک افزود: 198 سند مالکیت نیز در این ایام از طریق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اخذ گردید.
 
ذاکری تایید اسناد موقوفات و رقبات در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه را از اولویت های اوقاف ذکر کرد و بیان کرد: هر سند در 6 مرحله توسط کارشناسان اداره اجرایی هر شهرستان،کارشناس اداره کل استان و سازمان اوقاف مورد بررسی و تایید قرار می گیرد.
 
وی افزود: تائید سطح یک توسط کارشناس اجارات شهرستان، سطح دو رئیس اداره اوقاف شهرستان، سطح سه کارشناس اجارات اداره کل در استان، سطح چهار معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و سطح پنج و شش در تهران توسط کارشناسان معاونت بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف صورت می پذیرد.
 
این مقام مسئول در پایان گفت:در سه ماه گذشته 119 رقبه در سطح چهار، 59 رقبه در سطح پنج و 110 رقبه در سطح شش تایید شده است.
/2759/