نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بسیج را کلید طلایی مشکلات نظام می دانند، گفت : این کلید طلایی را باید در تمام لایه های اوقاف به کار گرفت.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم معارفه فرمانده مرکز بسیج این سازمان با اشاره به اینکه در راستای همکاری مشترک دو سازمان اوقاف و بسیج باید کار کارشناسی صورت گیرد، اظهارداشت : ضروری است کارگروهی مشترک ، براساس واقعیت ها ، تکالیف و وظایف، برنامه هایی را تدوین کنند تا در طول سال اجرایی و عملیاتی شود.
 
وی اضافه کرد : برخی از اقشار بسیج همانند بسیج حقوق دانان ، بسیج اساتید ، بسیج مهندسین و عمران و ... می توانند در زمینه فعالیت های اوقاف کمک رسان باشند.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ، بسیج را کلید طلایی حل مشکلات نظام معرفی کردند ، افزود : باید بتوانیم در لایه های مختلف سازمان اوقاف از این کلید طلایی بسیج استفاده کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این سازمان در سه حیطه ؛ قرآن ، امامزادگان و موقوفات دارای وظایفی است ، تصریح کرد : وقف با تمام شئونات مردم ارتباط دارد و باید با مشارکت مردمی بسیج، فراگیر شود.
 
وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد زائران امامزادگان و بقاع متبرکه بانوان هستند ، گفت : برنامه های فرهنگی ، مذهبی و انقلابی بقاع متبرکه را باید با مشارکت بسیج خواهران برنامه ریزی کنیم.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه گستره نفوذ سازمان اوقاف سطح کل کشور است ، افزود : آمادگی داریم با کارشناسی های صورت گرفته و حساب شده و براساس وظایف سازمان اوقاف و بسیج همکاری های مشترک داشته باشیم.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با شاره به اینکه در زمینه تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف که مقام معظم رهبری نیز برآن تاکید داشته اند می توان از ظرفیت بسیج استفاده کرد ، گفت : موضوعات مشترک می توانند شناسایی شوند و براساس یک مدت زمانی مشخص اولویت بندی و اجرایی شود.
 
• امامزادگان پایگاه اهل بیت (ع) اند
 
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این مراسم با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان ایجاد شده است ، گفت : هرکدام از بقاع متبرکه دارای برنامه های فرهنگی و قرآنی است و برنامه های مختلف مناسبتی بصورت هماهنگ در امامزادگان اجرا می شود و همچنین چشم انداز قطب فرهنگی شدن امامزادگان هم در زمینه زیرساختی و هم نرم افزاری و فرهنگی تهیه شده است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در 2100 بقعه متبرکه کشور ، گفت : در قالب این طرح در 1400 بقعه متبرکه ترتیل خوانی قرآن اجرا می شود و همچنین در 1899 بقعه متبرکه نیز امشب مراسم احیای شب های قدر برگزار می شود.
 
شرفخانی با اشاره به اینکه هم اکنون 2400 مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه کشور فعال هستند ، تصریح کرد : در هیات امنای امامزادگان براساس ابلاغیه سازمان اوقاف باید فرمانده پایگاه مقاومت بسیج منطقه نیز عضو باشد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بسیج در زمینه برنامه های قرآنی اوقاف اعم از طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم می تواند همکاری کند ، تصریح کرد : هیات امنای مساجد توسط روحانی مسجد معرفی می شود که در این زمنیه اوقاف می تواند چارچوب هایی مشخص کند.
 
وی با اشاره به برنامه های تعمیر و بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه افزود : باید با یک همت جمعی امامزادگان را به عنوان پایگاه های اهل بیت در هر منطقه ای تجهیز کنیم.
/2759/