مراسم تودیع و معارفه سرپرست اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز دوشنبه 22 تیرماه با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و حجت الاسلام جوانبخت به عنوان سرپرست جدید اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی معرفی می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام علی مصائبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، تنها استانی است که چهار سال متوالی به عنوان استان برتر انتخاب شده و در این راستا بازرسی‌های دقیق انجام شده و اداره اوقاف و امور خیریه استان با تلاش‌های انجام شده نمره کافی را به دست آورده و امید است این روند ادامه داشته باشد.
 
وی رسالت اصلی اوقاف و امور خیریه را اجرای نیت واقف اعلام کرد و ادامه داد: بحث اقدامات فرهنگی اداره اوقاف یکی از حوزه‌های مورد تاکید اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در استان بوده که تاکنون طبق سهمیه ثبت‌نام شده و در این راستا عملکرد قابل قبولی داشته است.
 
مصائبی اجرای برنامه‌های متنوع در طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی و طرح یاس نبوی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف بیان کرد و متذکر شد: برگزاری کنگره ملی امام صادق (ع) در خوی در نوع خود بی نظیر بود که حدود 300 مقاله به کنگره ارسال و 40 اثر منتخب شد و دو کتاب از مقاله‌های منتشر شده به چاپ رسید.
 
سرپرست اسبق اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: مراسم تجلیل از عالم واقف آیت‌الله میرزا ابراهیم برای نخستین بار در استان برگزار شد و برگزاری همایش وقف و رسانه و همایش وقف و قضا از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف به شمار می‌رود.
 
وی گفت: بحث تعیین و تکلیف پرونده‌های حقوقی انجام شد و در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات بیش از یک هزار و 200 جلد سند مالکیت برای موقوفات در استان اخذ شده است.
 
 
مصائبی به اقدامات انجام شده در حوزه پروژه‌های عمرانی موقوفه در استان اشاره کرد و یادآور شد: بیش از پنج بقعه در استان بازسازی و پنج پروژه عمرانی موقوفه به بهره‌برداری رسیده و چهار پروژه نیز در دست اجرا است و اقدامات مربوط به هشت پروژه عمرانی انجام شده و با جذب سرمایه‌گذار عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.
 
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت ، سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در این مراسم، تلاش در جهت احیای بقاع متبرکه، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ایجاد وقف‌های جدید و... را از اولویت‌های کاری بیان کرد و خواستار همکاری همه‌جانبه در راستای تحقق اهداف مورد نظر شد.
/2759/