رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت : شرکت ذوب‌آهن اصفهان 690 جریب از موقوفات لنجان را تصرف کرده است.
 
به گزارش راسخون، محمدرضا ترحمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان از سال 1342 تاکنون 690 جریب از رقبات موقوفه ملاحسن سقی را به تصرف خود در آورده است.
 
وی تصریح کرد: این رقبات در حاشیه زاینده‌رود و جنب شهر چمگردان واقع شده که در حال حاضر ذوب‌آهن یک مرکز قایقرانی و چند سالن اجتماعات و فضای سبز در این رقبات احداث کرده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان افزود: اداره اوقاف و امور خیریه نیز بر اساس وظیفه ذاتی که بر عهده دارد و در راستای حراست از موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش این موضوع را در مراجع قضایی در دست پیگیری قرار داده است.
 
وی بیان کرد: همچنین در حاشیه نشست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان با دادستان شهرستان و کارشناسان حقوقی ثبتی دادگستری زرین‌شهر با رضایی رئیس دادگستری زرین‌شهر در این مورد رایزنی و مقرر شد تا پس از اتمام ماه مبارک رمضان با مسئولان شرکت ذوب‌آهن اصفهان در این باره جلسه‌ای تشکیل شود.
 
ترحمی اضافه کرد: در صورتی که شرکت ذوب‌آهن اصفهان در راستای اجرای امینانه واقف نیک‌اندیش گام بر ندارد و حق و حقوق تضعیف شده این رقبات را در راستای اجرای نیت واقف عمل نکند، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از مجاری قانون اقدامات لازم را در این جهت اعمال می‌کند.
/2759/