معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی در2256امامزاده درایام ماه رمضان برگزار شد، گفت : در مجموع حدود25 میلیون نفر بار از این طرح بهره برداری کردند و بیش از دو میلیون و 900 هزار زائر نیز از محل موقوفات اطعام شدند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان در سومین همایش مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف با ارائه گزارشی از برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اظهارداشت : این طرح طی ایام ماه مبارک رمضان در 2256 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد که در مجموع 343 خیمه معرفت در این ایام در امامزاگان برپا شد.
 
وی با اشاره به حضور 4 هزار و 350 مبلغ بومی و اعزامی از قم در این طرح گفت : نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی نیز در قالب این طرح در 893 بقعه متبرکه برپا شد و در مجموع در 1861 بقعه متبرکه نماز جماعت اقامه شد.
 
حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد : جلسه ترتیل خوانی و جمع خوانی قرآن کریم در 1321 امامزاده کشور برپا شد و محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری و قاریان برجسته کشورمان در 1091 بقعه متبرکه برگزار شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره سنت حسنه افطاری ساده به روزه داران در این ماه مبارک گفت : از محل نیات موقوفات مرتبط با اطعام روزه داران در ماه رمضان ، در مجموع در قالب طرح ضیافت الهی بیش از دو میلیون و 924 هزار نفر اطعام شدند.
 
وی ادامه داد : 143 وقف جدید نیز در ماه مبارک رمضان در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در خیمه های معرفت به ثبت رسید.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه بصورت تقریبی 25 میلیون نفر بار از طرح ضیافت الهی بهره مند شدند ، گفت : مراسم لیالی قدر امسال در بقاع متبرکه با حضور خیل عظیمی از مشتاقان و علاقه مندان اهل بیت (ع) برگزار شد ، به طوری که مراسم امسال برخی از امامزادگان بزرگترین محفل یک استان یا شهرستان تلقی می شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره فرارسیدن 5 ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان تصریح کرد : امسال در روز 29 مرداد که همزمان با روز 5 ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان است برنامه های متعددی را اجرایی خواهیم کرد.
/2759/