هیات های ایرانی و عراقی پس از چند ساعت گفت وگو در خصوص مسائل اوقاف، توافق کردند تا پایان هفته یک تفاهم نامه همکاری امضا کنند که فعالیت های مشترک دو کشور در این زمینه در چارچوب این تفاهم نامه با سرعت بیشتری گسترش یابد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست دو کشور در خصوص عتبات عالیات ، اوقاف، موقوفات و فعالیت های قرآنی، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و خیریه از طرف ایران و «سید علاء الموسوی» رئیس دیوان وقف شیعی عراق و هیأت همراه برگزار شد و مدیران و کارشناسان دو طرف دیدگاه های خود را تشریح کردند.
 
طرفین در این جلسه ابعاد مختلف مربوط به موقوفات را تشریح کرده و در نهایت مقرر شد که پس از امضای تفاهم نامه، یک کارگروه و کمیته مشترک برای پیگیری مباحث موجود تشکیل و کلیه مسایل و مباحث مرتبط در آن کمیته پیگیری شود.
 
دوطرف همچنین در این نشست در خصوص برخی جزییات در زمینه موقوفات، به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
 
در این نشست ظرفیت هاو تجربه های دو کشور در امور اوقاف، علوم قرآنی ، اداره بقاع و اماکن متبرکه مورد بررسی قرار گرفت و برتبادل تجارب مورد نظر توافق شد.
 
فاضل الشرع رئیس دانشگاه امام الکاظم (ع) هم در این نشست در خصوص دانشگاه تحت مدیریتش گزارشی داد، از جمله اینکه این دانشگاه در 11 رشته از جمله علوم قرآنی، تاریخ، حقوق و علوم سیاسی در حال تربیت دانشجویان عراقی است.
 
وی در عین حال خواستار تبادل تجربیات به ویژه در زمینه تقریب مذاهب اسلامی میان دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد که از تجربه های ایران در این زمینه ها استفاد شود.
/2759/