مهمترین خبرهای منتشر شده طی هفته در صنعت نفت از جمله صادرات گاز به اروپا با سرمایه١٠ میلیارد یورویی، را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

 

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران ، صنعت نفت کشور با لغو تحریم روزهای خوبی را سپری می‌کند چرا که با سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه این صنعت در بخشهای مختلف نفت و گاز و پتروشیمی مذاکراتی را انجام می‌دهد.


گاز ایران با ١٠ میلیارد یورو به اروپا می رسد
 

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: مطالعات پارلمان اروپا بیانگر این است که ایران پتانسیل صادرات سالانه ٢٥ تا ٣٠ میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا دارد.
 

تحريم دو شرکت پتروپارس لغو شد
 
اتحادیه اروپا دو شرکت نفتی ایران را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد و این نخستین اقدام اتحادیه اروپا از زمان حصول توافق هسته‌ای وین است.
 

تکرار دوباره تجربه فاینانس خارجی در صنعت پتروشیمی/ رفع کمبود خوراک با راه‌اندازی فازهای جدید
 
مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: صنعت پتروشیمی ایران تجربه استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس را دارد به طور یقین اگر سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اتفاق بیفتد شاهد جهش بزرگی در این صنعت خواهیم بود.


فاز 19 پارس جنوبی گوی سبقت را از دیگر فازها ربود
 

فاز 19 پارس جنوبی با پیشتازی در بین دیگر فازها، گاز را از اوایل زمستان سال‌جاری به شبکه سراسری تزریق می‌کند.
 

لغو تحریم‌ها از آبان یا آذر ماه/ عمده پول های دریافتی در پارس جنوبی هزینه شده است
 
زنگنه گفت: با این فرآیندی که پیش بینی می شود در اواخر آبان ماه یا آذر مي توانیم شاهد لغو تحریم ها باشیم.
 

گلایه جایگاه‌داران از قراردادهای یک‌طرفه شرکت ملی پخش
 
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور گفت: در قراردادهایی که میان جایگاه‌داران و شرکت ملی پخش بسته می‌شود،‌ همه شرایط به سود شرکت ملی پخش است و سرمایه‌گذاران تمایلی به ورود به بخش جایگاه‌داری ندارند.
 


صادرات گاز یکی از عوامل تحکیم روابط ایران و منطقه
 

نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس گفت: صدور گاز میتواند سبب تحکیم روابط بین کشورها شود که این امر امنیت منطقه را به همراه خواهد داشت.
 

تهرانی‌ها در يک هفته 105 ميليون ليتر بنزين سوزاندند
 
مصرف بنزین شهر تهران در هفته منتهی به نهم مرداد امسال، به 105 لیتر رسید.


تولید محصول استراتژیک برای نخستین بار در کشور/ جلوگیری از خروج سالانه بیش از 50میلیون دلار ارز از کشور
 
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از طراحی و تولید محصول استراتژیک به نام غلاف‌های حرارتی انقباضی در کشور خبر داد و گفت: با تولید این محصول سالانه از خروج بیش از 50 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.
 

غول‌های نفتی تشنه سرمایه‌گذاری در طلای سیاه ایران
 
ایران قصد دارد با لغو تحریم‌ها در قالب دو برنامه کوتاه و میان‌مدت به طور متوسط روزانه یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید و صادرات نفت خام خود اضافه کند.
 

سرمایه‌گذاری 43 میلیارد تومانی برای گازرسانی به روستاهای استان کردستان
 
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه 700 روستا بر اساس بند "ق" بودجه سال 93، گازرسانی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح سالانه 166 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.
 
 
/117/