رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت : توسط دو واقف نیک اندیش، وقف های جدیدی در اصفهان به ارزش بیش از 21 میلیارد ریال به ثبت رسید.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام سید محمد هادی روح الامینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان اظهار داشت: دو وقف جدید به ارزش بیش از 21 میلیارد ریال در شهر اصفهان توسط دو واقف نیک اندیش به ثبت رسید.
 
وی در ادامه تصریح کرد: یک بانوی اصفهانی به نام حاجیه خانم ایران علی عسگری جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره همسر مرحوم خود قاسم جانثاری یک باب منزل مسکونی را وقف کرده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در ادامه افزود: این وقف شامل 6 دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی در دو طبقه واقع در بخش 5 شهرداری اصفهان خیابان خاقانی، کوچه مسجد مهدویه، شماره 16 بن بست فردوسی پلاک 169 می باشد که مساحت این منزل مسکونی 283 متر مربع است و ارزش آن بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده است.
 
روح الامینی در ادامه بیان کرد: این بانوی خیر و نیک اندیش طبق وقف نامه ای که تنظیم کرده است عواید حاصل از این وقف را جهت نشر معارف قرآن کریم( حفظ قرآن کریم، تفسیر و ترویج قرآن کریم) صرف نموده است.
 
وی ادامه داد: همچنین جعفر اکبری نیز دیگر واقف نیک اندیش اصفهانی یک باب منزل مسکونی را وقف کرده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در ادامه گفت: این منزل مسسکونی در پل بزرگمهر، خیابان سلمان فارسی، محله سنارت، کوی بهار، منزل دوم واقع شده است که این ملک به مساحت 107 متر مربع است و ارزش این منزل مسکونی بیش از 1 میلیارد و 70 میلیون ریال برآورد شده است.
 
روح الامینی در ادامه خاطر نشان کرد: این واقف نیک اندیش طبق وقف نامه ای که تنظیم کرده است خواسته که این منزل به دوطبقه گسترش پیدا نماید و یک طبقه آن برای خانه عالم اختصاص داده شود و عواید حاصل از طبقه دیگر آن جهت تامین امورات و هزینه های مسجد امام سجاد(ع) محله سنارت صرف گردد.
/2759/