نخستین نشست کارشناسان فناوری و حسابدارامین اموال سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف یکپارچه سازی مالی و اجرای سیستم حسابداری تعهدی سامانه جامع منابع انسانی در تهران برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهندس علیرضا ترکی رئیس گروه آمار و نرم افزار سازمان اوقاف اظهار داشت:این نشست در راستای ارائه آموزش جهت راه اندازی زیرسیستم حسابداری تعهدی از سامانه جامع منابع انسانی به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
 
وی گفت:تاکنون سامانه های حقوق و دستمزد،پرسنلی ، حضور و غیاب و آموزش تشکیلات در سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شده است و این نشست در این راستا برگزار شده است.
 
مهندس ترکی یادآور شد:براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است در آینده نزدیک از اقدامات جزیره ای در سازمان اوقاف و امور خیریه پرهیز و به صورت یکپارچه این سیستم (حسابداری تعهدی) درادارات اوقاف سراسر کشور اجرایی شود.
 
رئیس گروه آمار و نرم افزار سازمان اوقاف یادآور شد:در این نشست که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت 63نفر از کارشناسان فناوری و حسابدارامین اموال سازمان اوقاف و امور خیریه  از سراسر کشور حضور خواهند داشت و در مورد نحوه و اجرای آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
 
ترکی تصریح کرد:قصد داریم پس از راه اندازی این سیستم در سازمان اوقاف و امور خیریه،در آینده نزدیک، سیستم بودجه و اعتبارات را نیز راه اندازی کنیم.
 
وی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی کارشناسان فناوری و حسابدارامین اموال سازمان با سیستم جدید حسابداری تعهدی عنوان کرد و افزود:بر مبنای این سیستم در شش ماه دوم سالجاری تمامی اسناد حسابداری سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت تعهدی در سامانه جامع ثبت و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه خواهد شد.
 
به گفته ترکی براساس سیستم نوین حسابداری تعهدی که در سال 94 از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به کلیه دستگاه های دولتی ابلاغ شده است با اجرای این سیستم در سازمان اوقاف یکپارچه سازی مالی در این سازمان صورت خواهد گرفت.
 
وی در پایان اظهار داشت:این یکپارچه سازی مالی در این راستا ارزیابی می شود که کارشناسان مالی سازمان اوقاف و امور خیریه با یک نرم افزار مشخص و ساختار کدینگ مشخص و یکپارچه درکلیه استان ها ثبت اسناد حسابداری تعهدی خود انجام و به وزارت دارایی ارائه دهند.
/2759/