نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : ان شاء الله خون بی گناه این جانباختگان ، حکومت آل سعود را نابود خواهد کرد که از یک طرف با حمایت و کمک به تروریست ها و از طرفی به طور مستقیم در یمن به آدم کشی مشغول است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سازمان اوقاف ضمن تسلیت درگذشت جانکاه ضیوف الرحمان در فاجعه منا اظهارداشت : مقام معظم رهبری امروز در ابتدای درس خارج خود فرمودند ، کلاس درس ایشان در سنوات قبل در این ایام با خوشحالی مردم از بازگشت حجاج و انجام اعمال شان همراه بود اما امسال این حادثه غم بار موجب شده است که ملت غمگین و اندوهناک شوند.
 
وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی باید مدیریت غلط خود را در این امر بپذیرد ، تصریح کرد : این دولت نباید هربار زائران یک کشور را مسبب این اتفاق معرفی کند زیرا آنها مدعی هستند که خادم الحرمین هستند و ادعای پذیرایی از مهمانان خانه خدا را دارند و میزبانی که رسما مهمان می پذیرد باید تا انتها شرایط را مناسب برای وی رقم بزند و وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه حادثه غم بار منا نشان بی کفایتی عربستان سعودی است ، تصریح کرد : آل سعود به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد اما حاضر نیست از مردم هم عذرخواهی کند و امیدواریم ملت های مسلمان جهان فکر و چاره ای برای برنامه حج بیاندیشند و اقدامی اساسی کنند زیرا به دولت های اسلامی در این زمینه امیدی نیست.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ان شاء الله خون بی گناه این جانباختگان ، حکومت آل سعود را نابود خواهد کرد که از یک طرف با حمایت و کمک تروریست ها و از طرفی به طور مستقیم در یمن به آدم کشی مشغول است.
 
وی با اشاره به جان باختن تعدادی از جامعه قرآنی کشور در این فاجعه افزود : محسن حاجی حسنی کارگر که رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن مالزی را کسب کرده بود ، در این فاجعه جان خود را از دست داد که وی بعد از سالها به دلیل اعمال سلیقه های کشورمالزی که مانع از کسب مقام نخست توسط نمایندگان ایران می شدند ، توانسته بود رتبه نخست رشته قرائت این مسابقات را به دست آورد.
 
حجت الاسلام محمدی اضافه کرد : برای خانواده ایشان آرزوی صبر می کنم و ان شاء الله خودش نیز مورد لطف و شفاعت قرآن قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در غرب 35 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی خیریه و مردمی در حوزه سلامت فعال است ، تصریح کرد : از این تعداد 23 مرکز در آمریکاست که یکی از آنها 42 میلیارد دلار سرمایه دارد و یکی دیگر در هلند دارای سرمایه 26 میلیارد دلاری است که یقینا سنت حسنه وقف در مقایسه با این روش از احکام و قوانین متقن تری برخوردار است.
 
وی با اشاره به سه حوزه ماموریتی و فعالیتی سازمان اوقاف گفت : اوقاف در سه حوزه وقف و موقوفات ، مدیریت بقاع متبرکه و امامزادگان و فعالیت های قرآنی دارای ماموریت هایی است که در حوزه موقوفات دو نوع موقوفه دارای متولی و فاقد متولی داریم که موقوفات فاقد متولی مستقیما توسط اوقاف اداره می شود و موقوفات دارای متولی تحت نظارت اوقاف است.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد : در این نشست بنا داریم از پیشنهادها و نظرات نمایندگان پیرامون حوزه های فعالیتی و ماموریتی سازمان اوقاف بویژه پیرامون موقوفات حوزه درمان و سلامت استفاده کنیم.
/2759/