معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : جشن«ولایت علوی ، اکمال دین نبوی» در آخرین روز از دهه ولایت امسال در بیش از دو هزار امامزاده کشور برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت : حادثه غدیر یک فرهنگ ، اندیشه ، تفکر و راه است و تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه نسخه هدایت و دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی است.
 
وی با بیان اینکه اگر رسول اکرم (ص) امامت علی ابن ابی طالب (ع) را در این روز ابلاغ نمی کرد ، رسالتش ابتر می ماند ، گفت : ما مسلمانان با این نگاه این روز را عید و جشن می گیریم که براساس خطبه غدیر پیامبر اکرم (ص) وظیفه داریم، پیام این روز را به نسل های بعد از خود منتقل کنیم زیرا پیامبر فرمودند ؛ آنهایی که حاضرند این پیام را به غایبان برسانند و پدران نسل در نسل به فرزندان خود این پیام را تا روز قیامت منتقل کنند.
 
حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه براین اساس و در راستای تحقق این مهم ، در آخرین روز از دهه ولایت و امامت جشن بزرگ ولایت علوی ، اکمال دین نبوی برای پنجمین سال متوالی در امامزادگان کشور برگزار می شود ، و امسال این جشن بزرگ در بیش از 2000 امامزاده و بقعه متبرکه روز جمعه 10 مهرماه همزمان با عید غدیر خم برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : این جشن بزرگ با هدف ترویج فرهنگ غدیر ، تعمیق سطح اعتقادات مردم بویژه جوانان در موضوع ولایت و بهره گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای رساندن پیام غدیر به نسل های بعد برگزار می شود.
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه محافل انس با قرآن و قرائت زیارت جامعه کبیره در شب و روز میلاد امام هادی (ع) در بقاع متبرکه برگزار شد ، افزود : نمایشگاه فرهنگی با عنوان «پیام آفتاب» در 1700 بقعه متبرکه برپا شده است که شامل 20 تابلوی محتوایی و گرافیکی پذیرای علاقه مندان است و همچنین ایستگاه های صلواتی و غرفه های عرضه کتاب نیز در امامزادگان شاخص می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری همایش بانوان ولایی در عصر روز پنج شنبه 9 مهرماه ، تاکید کرد : این همایش ویژه بانوان گرانقدر همراه با تواشیح ، سرود ، سخنرانی ، مسابقه ، تجدید عهد و پیمان با ولایت و امامت در 700 امامزاده برگزار می شود .
 
وی با بیان اینکه در شب عید غدیرخم در امامزادگان شاخص استانها مراسم نورافشانی برگزار خواهد شد ،گفت: برنامه اصلی جشن ولایت علوی در روز عید غدیر حضور در منزل سادات برای عرض تبریک این عید سعید است زیرا احترام به سادات ، احترام به اهل بیت (ع) است که در خطبه غدیر هم به آن اشاره شده است.
 
حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: سنت خوبی است که در روز عید غدیر خدمت سادات واجب التعظیم برسیم که بعنوان ذریه اهل بیت (ع) دارای جایگاه والایی در دین هستند و از آنان هدایای معنوی برای سعادت و خوشبختی خود در زندگی دریافت کنیم.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه شب شعر آئینی در شب عید غدیرخم با حضور اساتید و شاعران برگزار می شود ، تصریح کرد : برگزاری مراسم عقد اخوت و همچنین خطبه خوانی غدیر خم نیز در 1000 امامزاده برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : کتاب «ایوان نجف»  نیز در شمارگان 150 هزار نسخه به چاپ رسیده است که مسابقه ای نیز از این کتاب با هدایای کمک هزینه سفر به حج عمره ، عتبالت عالیات و مشهد مقدس پیش بینی شده است.
/2759/