مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : نیات واقفین نیک اندیش در اربعین امام حسین(ع) توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اجرا می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) و همچنین بیانات ایشان امسال سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نظر دارد تا در اقدامی هماهنگ و با مشارکت خیرین و همچنین خود جوش مردمی موکب هایی را جهت استقبال زائرین محترم کربلای معلی و نجف اشرف در مسیر برپا نماید.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا نیز قرار است، 2000 نفر از روحانیون با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر کشور در مسیرهای حرکت زائران مستقر شوند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: بر همین اساس مقرر شده است تا از استان تهران و خراسان رضوی روحانیون به خیمه های معرفت مستقر در کربلای معلی و نجف اشرف اعزام شوند، همچنین این استان ها پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را در این شهرها برعهده داشته باشند.
 
صادقی در ادامه عنوان کرد: همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان را به عنوان استان معین جهت استقرار در مرز مهران واقع در استان ایلام مشخص کرده است.
 
وی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در همین راستا تمام توان و قوای خود را جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران محترم با کمک خیرین و متولیان موقوفات و همچنین از محل منطبق نیات مرتبط با این موضوع به کار گرفته است تا بتواند این فعالیت را به بهترین شکل موضوع انجام دهد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: بر همین اساس با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام هماهنگی های لازم در حال انجام شدن می باشد و قرار شده است که موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمین یکی از موقوفات استان ایلام که در نزدیکی مرز مهران واقع در ایلام که در مسیر حرکت کاروان ها و زائران است این موکب برپا شود.
 
صادقی در ادامه افزود: ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، پذیرایی و همچنین اطعام زائران حسینی از جمله اقداماتی است که در این موکب صورت می گیرد.
 
وی در پایان گفت: کلیه این فعالیت ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران محترم و همچنین ادای دین به حضرت اباعبدا... الحسین(ع) صورت می گیرد که ما هرچه که در این راه کار بکنیم همچنان کم می باشد و در اینجا نیز از کلیه عاشقان سید الشهدا(ع) و همچنین خیرین نیکوکار دعوت می کنم تا در این امر خداپسندانه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مشارکت بکنند.
/2759/