رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد سازمان اوقاف در راستای به روز رسانی اطلاعات موقوفات تحسین برانگیز است، گفت : خوشبختانه عملکرد خوب این سازمان منجر به افزایش اعتماد بیشتر شهروندان شده است.
 
به گزارش راسخون، عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری هفته وقف با بیان این مطلب که خوشبختانه عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در به روز رسانی اطلاعات موقوفات قابل تقدیر و تشکر است، افزود: با سامانه‌ای که از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شده است تمامی امور موقوفات و وقف‌های صورت گرفته از سوی واقفان در دسترس همگان قرار دارد.
 
وی این عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه را در راستای اعتمادسازی مردم بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: باید با اطلاع‌رسانی دقیق زمینه‌گسترش این سنت حسنه را در جامعه بیش از گذشته فراهم کرد.
 
وی وقف پیشگیری از اعتیاد و گسترش اماکن بهداشتی و درمانی در کشور را از کارکردهای مهم وقف برشمرد و افزود: وقف اموال در راستای گسترش اماکن ورزشی، جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی و همچنین تهیه امکانات و مراکز علمی برای نخبگان جزو موارد لازم در جامعه امروز ما به شمار می‌آید.
 
به‌گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌توان در راستای وقف از گسترش اعتیاد، طلاق، بیکاری در جامعه جلوگیری کرد.
 
عزیزی با بیان این مطلب که رسانه‌ها در راستای ضرورت توجه واقفان به وقف‌های جدید نقش مهمی برعهده دارند، افزود: باید اطلاع‌رسانی شود که وقف تنها مربوط به احداث مساجد، حسینیه و مدرسه نیست بلکه تلاش برای پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار ارزشمند به شمار می‌آید که واقفان باید به آن توجه کنند.
 
به‌گفته این نماینده مجلس همانطور که امام(ره) فرمودند نجات یک معتاد نجات یک جامعه به شمار می‌آید بنابراین ارزش تلاش واقفان برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه،کمتر از ساخت مساجد و حسینیه نیست.
/2759/