سازمان اوقاف وامور خیریه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن کشتار وحشیانه مسلمانان مظلوم در کشور نیجریه ، این اقدام ضد انسانی را نقض آشکار حقوق بشر دانست وخواستار محاکمه عوامل این جنایت شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، متن این بیانیه به این شرح است:
 
 یورش وحشیانه و ناجوانمردانه به منزل رهبر شیعیان نیجریه عالم برجسته شیخ ابراهیم زکزاکی و حسینیه بقیة‌الله الاعظم (عج) که منجر به شهادت و مجروج شدن بیش از صدها  تن از مسلمانان  مظلوم آن کشور  شد ، مایه تأسف و اندوه فراوان جهان اسلام ، آزاداندیشان و ظلم ستیزان جهان شده است.
 
بدون تردید، این حمله جنایتکارانه و تروریستی که محصول شیعه‌هراسی رسانه های وابسته به غرب و صهیونیست هاست و با همدستی حامیان تروریست  های تکفیری صورت گرفته  ، نزد همه انسان‌های آزاده جهان که برای کرامت انسانی و اسلامی و  آزادی مذهب احترام وحرمت قائل‌اند، محکوم است. متاسفانه این جنایت هولناک را  نظامیانی مر تکب شده اند  که خود باید حافظ مال و جان و نوامیس ملت مسلمان  کشور خویش  باشند؛.نه اینکه برهم زننده امنیت و قاتل آنها  شوند .
 
 این حادثه دردناک در زمانی روی می دهد  که جهان قربانی تروریسم کور و دست ساخته دولتهای استکباری و صهیونیستی است  و  خشونت و افراطی‌گری داعش وتکفیری ها بر سر مسلمانان   سایه افکنده است .
 
سازمان اوقاف وامورخیریه با محکوم نمودن این جنایت فجیع از اوقاف کشورهای اسلامی ؛ مجامع حقوق بشری، سازمان کنفرانس اسلامی و همه دولت ها و ملت های مسلمان  و عدالت خواهان جهان می خواهد تا با محکوم  نمودن  این جنایت ددمنشانه هر چه سریع تر زمینه شناسایی و محاکمه عوامل این جنایت خونبار را فراهم ساخته ، با درمان مجروحان و کمک فوری به بازماندگان این حادثه تلخ؛ مرهمی  بر آلام و  دردهای آنها باشند.
 

روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه
/2759/