عملیات ساخت بیمارستان موقوفه سوانح، سوختگی و ترمیمی 180 تختخوابی عمیدیه تهران روز یکشنبه 20 دی ماه با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و استاندار تهران آغاز شد.
 

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، یکی از رویکردهای سازمان اوقاف احیای موقوفات درمانی و توسعه سهم بخش موقوفات درمانی است که در این راستا امروز یکشنبه 20 دی ماه، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، مهندس حسین هاشمی، استاندار تهران و جمعی از مسئولان، براساس تفاهم‌نامه بنیاد توسعه و عمران موقوفات با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عملیات ساخت بیمارستان سوانح، سوختگی و ترمیمی «عمیدیه» در موقوفه عمیدی نوری آغاز شد.
 
بر اساس این گزارش ، این بیمارستان 180 تختخوابی، در زمینی به مساحت 5250 متر مربع و در 43 هزار متر بنا، طی 3 سال احداث خواهد شد.
 
ساخت این بیمارستان، با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از محل تبدیل به احسن رقبات موقوفات ابوالحسن عمیدی نوری احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
 
براساس این گزارش ، دکتر علی اصغر پیوندی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز یکشنبه 20 دی ماه در مراسم آغاز ساخت این بیمارستان، با اشاره به اینکه امروز ، روزی پرافتخار برای نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شود ، اظهارداشت : نبود این بیمارستان در تهران نقص بزرگی محسوب می شد که امروز با کمک سازمان اوقاف و خیرین ، ساخت آن آغاز می شود.
 
وی اضافه کرد : این بیمارستان با 180 تخت که حدود 40 تا 50 تخت آن ویژه سوختگی خواهد بود و همچنین ICU سوختگی خواهد داشت ، بسیاری از مشکلات تهرانیان در این زمینه را برطرف خواهد کرد.
 
پیوندی اضافه کرد : امروز روز همدلی و نمونه ای از مشارکت فرابخشی میان سازمان های شهرداری و اوقاف و امور خیریه ، خیرین و وزارت بهداشت است.
 
همچنین در این مراسم با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و استاندار تهران با اهدای لوحی به فرزند مرحوم عمیدی نوری ، یاد و خاطره این واقف خیراندیش گرامی داشته شد.
/2759/