قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با رئیس کل دادگستری استان قزوین دیدار و گفت و گوکرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به همراه حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با رئیس کل دادگستری استان قزوین دیدار کردند.
 
براساس این گزارش در این دیدار جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه تلاش قوه قضائیه استفاده ازتمام ظرفیت های موجود درسنت حسنه وقف است گفت: قزوین دارای عرصه موقوفات پهناوربسیاری است و این یکی از نعمات الهی برای مردم استان و نشانه ای از تدین بالای مردم این خطه است .
 
وی افزود: اما در برخی از موارد همین پهناوری عرصه موقوفات در استان خود باعث تنش شده و موجب گردیده که سهوا و بعضا عمدا موقوفات مورد دستبرد واقع شود که تلاش ما باید همگی بر این اصل استوار باشد که با یک خرد و تدبیر همه جانبه در جهت رفع ان گام برداریم .
 
انصاري خاطرنشان کرد: وظيفه قوه قضاييه نسبت به ساير دستگاه‌ها در مقابل وقف متفاوت است، ما نيز با مديريت صحيح و برنامه‌ريزي و سياستگذاري هاي مناسب سعي داريم، نگاه حمايتي و پشتوانه جدي در اين كار ارزشي داشته باشيم .
 
وی تصريح کرد: در فرآيند مديريتي بدنبال اين هستيم كه آسيب‌شناسي درمجموعه وقف داشته باشیم و با سازكارهاي مديريتي در راه رسيدن به انديشه بلند و پوياي وقف كوشا باشيم .
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان اظهار داشت: تمام تلاش قوه قضائيه در زمينه وقف و موقوفات اين است كه از ظرفيت هاي موجود استفاده كرده و با رعايت اصول مبتني بر نگاه آگاهانه حقوقي به عرصه وقف اين حركت ارزشي و انديشه بلند را احيا كند .
 
عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه کشور نیز در این دیدارتاکید کرد: سازمان اوقاف نهاد مقدس وقف را وسیله خدمت به مردم می داند لذا اجازه نخواهد داد که افراد و یا گروه ها و سازمان ها با هر عنوانی از آن سوء استفاده کند .
 
وی با اشاره به اینکه در هر دوره‌ای از زمان افراد واقف، افرادی کاملا آگاه به مختصات زمانی خود و اندیشمند بوده اند، افزود: یک واقف وقتی موقوفه ای را برای وقف باقی می‌گذارد، قطع یقین انتظارش این است که از حداکثر فرصت‌های این وقف استفاده شود، اما در حال حاضر چالش‌هایی را در استان داریم که این چالش‌ها مانع بهره ‌برداری از رقبات وقفی است، لذا برای این موارد باید راهکارهایی ارائه شود.
/2759/