مراسم پایانی نخستین همایش بررسی تخصصی آئین نامه مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، در این مراسم که عصر روز دوشنبه 12 بهمن همزمان با آغاز سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد، مسئولان کارگروه های تخصصی آئین نامه مسابقات قرآن به ارائه گزارش از جمع بندی نهایی نتایج دو روزه نشست پرداختند.
 
بر اساس این گزارش ، دراین مراسم مسئولان کارگروه های "وقف و ابتدا"، "تنغیم"(صوت ولحن)، "تجوید"، "قرائات" و "حسن حفظ" به بیان نقطه نظرات خود در هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات بین المللی قرآن کریم در اردیبهشت ماه سال آینده پرداختند.
 
این گزارش حاکی است در نخستین نشست تخصصی بررسی آئین نامه مسابقات بین المللی قرآن کریم که اساتید و داوران خارجی از کشورهای عراق، سوریه،اردن،الجزایر و اندونزی حضور داشتند ،پیرامون برخی مسائل تخصصی مرتبط با مسابقات قرآن بحث و تبادل نظر شد.
 
بر پایه این گزارش ، در پایان این مراسم از سوی حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، به داوران و اساتید شرکت کننده در این نشست که به عنوان عضو کمیته تدوین آئین نامه مسابقات بین المللی قرآن کریم دعوت شده بودند لوح یادبود اهدا شد.
 
این نشست همچنین در شهرهای قم و اصفهان برگزار خواهد شد و میهمانان خارجی شرکت کننده با پیشکسوتان قرآنی دیدار و بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
 
گفتنی است هدف از برگزاری این نشست ، تسهیل در امر داوری و سادگی در مقررات مسابقات بین المللی قرآن کریم عنوان شده است.
/2759/