رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین گفت : موقوفه‌ای 1400هکتاری در شهرستان ورامین با نیت حمایت از دانش آموزان بی بضاعت وقف شده است که امیدواریم مردم منطقه از عواید آن بهره مند شوند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت الاسلام سید محمد سیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ورامین در خصوص میزان وقفیات از ابتدای سال 94 تا کنون، اظهار داشت: تاکنون هشت مورد ثبت وقف داشته ایم که عمدتا در جهت ساخت و بازسازی مساجد و حسینیه های منطقه بوده است.
 
وی در خصوص بیشترین میزان وقفیات منطقه، گفت: عمدتا وقف هایی که صورت می‌گیرد، در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری، تسهیل در امر ازدواج و کمک مالی به ایتام بوده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین، بیان کرد: میزان مشارکت مردم منطقه را نسبت به سال گذشته مطلوب می‌دانیم و در بحث بقاع متبرکه، حضور مردم مطلوب است؛ همچنین مردم در زمینه وقف‌های مشارکتی نیز فعال هستند.
 
سیدی در رابطه با برنامه‌های پیش روی اداره اوقاف و امور خیریه ورامین، بیان کرد: اولویت برنامه‌های ما "سرمایه گذاری در موقوفات" است که انشالله بتوانیم نهایت بهره برداری را از موقوفات داشته باشیم. همچنین یکی از اصلی ترین برنامه‌های اداره اوقاف، جشن اتمام "سند مالکیت موقوفات" است که تنها 6 سند موقوفه باقی مانده و امیدواریم در سال آینده تمام موقوفات دارای سند مالکیت شوند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث عمران و آبادانی آستان مقدس امامزادگان شهرستان ورامین نیز فعال هستیم، همچنین برنامه های مناسبتی و فرهنگی طبق دستورالعمل ابلاغی در امامزاده‌ها برگزار می شود.
/2759/