رئيس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت : متولی موقوفات و بقاع متبرکه مشروط بر اینکه مفاصاحساب خود را از شعب تحقیق دریافت کنند، به موجب قوانین مالیات، از پرداخت مالیات معاف می باشند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي سازمان اوقاف و امورخيريه، حجت الاسلام سید نصرت الله رستمی، رئيس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در رابطه با چگونگی مالیات موقوفات و بقاع متبرکه، اظهارداشت: متولی موقوفات و بقاع متبرکه مشروط بر اینکه مفاصاحساب خود را از شعب تحقیق دریافت کنند به موجب قوانین مالیات، از پرداخت مالیات معاف می باشند.
 
وی در ادامه بیان کرد: هزینه‌های هر بقعه سالی یکبار بررسی می شود و چنانچه در راستای نیات واقف باشد، مفاصاحساب از سوی اداره تحقیق برای آن صادر می شود، که در اختیار اداره مالیات قرار می‌گیرد و معاف از مالیات می شود. این نکته نیز حائز اهمیت است که مالیات هر بقعه با دیگری تفاوتی ندارد.
 
رستمی در خصوص برنامه‌های انجام شده در سال جاری، گفت: امسال ما براساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان اوقاف و امور مالیاتی برقرار شده است، مفاصاحساب(عنوان اظهارنامه مالیاتی پذیرفته شده) کل بقاع متبرکه استان تهران را آماده کرده ایم و پایان تیرماه به اداره کل مالیات تحویل دادیم.
 
رئيس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در پایان در رابطه با موقوفات غیر متصرفی، خاطرنشان کرد: متولی این موقوفات نیز می توانند مفاصاحساب خود را از اداره تحقیق دریافت کنند تا بتوانند از معافیت مالیاتی بهره مند شوند، که این مبلغ می تواند در اختیار موقوفه برای خدمت دهی بهتر باقی بماند؛ در واقع این اقدام خدمت به موقوفات است که منجر به ترویج فرهنگ وقف نیز می‌شود.
/2759/