آخرین نشست ستاد عالی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 94 با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست ستاد عالی مسابقات جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان رئیس ستاد عالی و اعضای ستاد برگزار شد.
 
براساس این گزارش ، در این نشست پیش نویس برنامه سال 95 ستاد عالی مسابقات قرآن توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین تقویم مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 95 مورد بررسی قرار گرفت.
 
* حسینی : شورای توسعه فعالیت های قرآنی باید از مسابقات به عنوان فعالیت تبلیغی پشتیبانی کند

 
در این نشست ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی ، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به عنوان دبیر ستاد عالی مسابقات جمهوری اسلامی ایران گفت: کمیته های مختلف ستاد عالی پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون برنامه های ستاد می توانند به کمیته طرح و برنامه ارائه کنند.
 
وی اضافه کرد : تدوین برنامه سالانه ستاد اقدام جدیدی است که در دوره اخیر باتوجه به برگزاری نشست ستاد بصورت هر 2 ماه یکبار و نشست شورای راهبردی به صورت هر 2 هفته یکبار بنای آن را قرار داده ایم.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن نوعی فعالیت تبلیغ و ترویج قرآن در کشور محسوب می شود ، گفت : شورای توسعه فعالیت های قرآنی باید از برنامه های این ستاد حمایت و پشتیبانی کند.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد : ستاد عالی باید در زمینه بهینه سازی هزینه کرد مسابقات قرآن توسط نهادهای دیگر نیز اقداماتی انجام دهد.
 
* سرابی : تدوین طرح و برنامه سالانه ستاد، ضروری و مغتنم است
 
سید علی سرابی ، قائم مقام شورای عالی قرآن در این نشست با اشاره به اینکه این حجم برنامه های پیشنهادی با توجه به امکانات و توان مالی ستاد عملیاتی نیست ، اظهارداشت : برنامه ها برای اجرا نیازمند اولویت بندی است و پشتیبان و تامین کننده اعتبارات ستاد باید روشن شود.
 
وی با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار بودجه ستاد باید کار اساسی شود ، افزود : سازمان اوقاف به عنوان رئیس و محل دبیرخانه ستاد باید بخشی از بودجه را تامین کند و دستگاههای اجرایی دیگر نیز باید در این امر مشارکت کنند زیرا بودجه منشور توسعه فعالیت های قرآنی پایدار نیست .
 
سرابی با ارائه پیشنهاداتی در خصوص برنامه های سال 95 ستاد گفت : بررسی راهکار های روزآمدی نحوه برگزاری مسابقات ، اصلاح هوشمندانه آئین نامه مسابقات ، دائمی کردن فعالیت کمیته بین المللی داوران و بازنویسی آئین نامه مسابقات از دیگر برنامه های ستاد در سال آتی می تواند باشد.
 
* هماهنگی مسابقات با تجمیع متفاوت است
 
حمید صابر فرزام ، رئیس سازمان فعالی های قرآنی دانشگاهیان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هماهنگی و منظم کردن مسابقات با تجمیع متفاوت است ، افزود : برگزاری مسابقات قرآن توسط هر دستگاهی در زمینه تبلیغ و ترویج قرآن تاثیرگذار است .
 
وی اضافه کرد : برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های مختلف بصورت یکپارچه تناسب لازم را ندارد و جمهوری اسلامی ایران می تواند عهده دار برگزاری چند مسابقات مختلف قرآنی در سطح بین المللی بصورت جداگانه باشد.
/2759/