ویرایش شده تیرماه 98

امام جمعه موقت تهران گفت : امیرالمؤمنین(ع) برای ایستادگی در راه خدا، همه چیز خود را فدا کرد و امروز رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان یک هدایت‌گر عادل و عالم راه ولایت را ادامه می‌دهند.
 
به گزارش راسخون به نقل از میزان،آیت‌الله کاظم صدیقی در اختتامیه پنجمین همایش ملی غدیرپژوهشی و سومین همایش ملی نجات‌بخشی آینده جهان در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار شهر کرمانشاه، اظهار کرد: مهدویت موضوع مهمی است که باید در جامعه برای افراد به‌ویژه جوانان هرچه بیش‌تر تبیین شود و این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات فرهنگی دارد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اشراف امام زمان(عج) به امورات جهان و اعمال ما، گفت: خداوند با قرار دادن منجی در عالم هستی، لطف خویش را به بندگانش کامل کرده است.
 
آیت‌الله صدیقی با تصریح بر اینکه ملائک و فرشتگان دارای کمال محدود هستند و در درجات معنوی و الهی ارتقا پیدا نمی‌کنند، گفت: انسان اشرف مخلوقات و نماینده خدا بر روی زمین است و می‌تواند مراحل کمال را طی کند.
 
وی از دیگر ویژگی‌های انسان را مجرا بودن بشر نسبت به سایر موجودات عنوان کرد و گفت: خداوند انسان را جانشین خود و به صورت خام بر روی زمین قرار داده و این نشان‌دهنده ارزش انسان، جایگاه و خلقت اوست.
 
امام جمعه موقت تهران خلقت جهان را مظهر قدرت خداوند و علم بی‌پایان خالق هستی بیان کرد و گفت: در جامعه انسانی باید رهبری وجود داشته باشد تا جهان مسیر کمال را طی کند که پس از پیامبر، ائمه معصومین(ع) این جایگاه را داشته و امروز مقام معظم رهبری نایب بر حق امام زمان(عج) هستند.
 
آیت‌الله صدیقی به ویژگی‌های شخصیتی امام علی(ع) همچون اخلاق، علم، دانش و... اشاره کرد و گفت:‌ امیرالمؤمنین(ع) برای ایستادگی در راه خدا، همه چیز خود را فدا کرد و امروز رهبر معظم انقلاب به عنوان یک هدایت‌گر عادل و عالم راه ولایت را ادامه می‌دهند.
/2759/