مديركل منابع‌ طبيعي فارس از آزاد سازی و رفع تصرف 35 هكتار از اراضي موقوفه در استان خبر داد.
 

به گزارش راسخون، مهرزاد بوستاني در همايش قانون و منابع طبيعي كه به ‌مناسبت هفته منابع‌ طبيعي و آبخيزداري در شيراز برگزار شد، خاطرنشان کرد:حركت‌هاي خوبي در دوسال اخيرانجام ومنجر به تعيين تكليف بسياري از پرونده‌ها و خلع يد متصرفان از اراضي منابع طبيعي شده است.
 
بوستاني با بيان اينكه در فارس 10 ميليون هكتار اراضي جنگلي و مرتعي وجود دارد، همبستگي و همدلي بين دستگاه‌هاي مختلف قضايي واجرايي را عاملي موثر در حفاظت از اين اراضي دانست و افزود: اختلاف نظرهايي در خصوص اراضي درون محدوده و خارج از محدوده شهرها بين منابع طبيعي، راه و شهرسازي و اوقاف فارس وجود داشت كه با توافق و تفاهم‌نامه‌هاي منعقد شده در سطح ملي و استاني، اختلاف ها كاهش و ديدگاه‌ها به هم نزديك شده است.
 
وي با اشاره به وسعت اراضي وقفي و موقوفات در استان فارس، گفت: سال‌هاي قبل اختلاف نظرهای فراوانی بين منابع طبيعي و اوقاف بر سر اراضي منابع طبیعی فارس وجود داشت كه برخي سودجويان با سوءاستفاده از خلاء قانوني ،اقدام به تصرف و تخريب اين اراضي كردند.
 
بوستاني گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌ با اوقاف زمينه‌اي مناسب براي رفع اختلاف و از بين بردن زمينه سوءاستفاده و تصرف غيرقانوني اين اراضي فراهم شده است.
 
مديركل منابع طبيعي فارس ، مساحت اراضي مورد اختلاف با اوقاف را 400 هزار هكتار عنوان و اضافه كرد: طي سال‌هاي اخير اين موضوع با تعامل بسيار مطلوب مسئولان اوقاف فارس بررسي و با كمك و همراهي دستگاه قضايي، حل شده است.
 
بوستاني گفت: براساس آراء صادره 35 هكتار از اراضي مورد اختلاف موقوفه تلقي و مابقي آن اراضي ملي و منابع طبيعي محسوب و اسناد و مدارك آن تنظيم شده است و اميدواريم با تداوم همين روند تعاملي شاهد از بين رفتن زمينه سوءاستفاده و تخريب و تصرف باشيم.
/2759/