وزیر بهداشت در شورای وقف و سلامت با بیان اینکه همکاری اوقاف موجب گسترش موقوفات حوزه سلامت شده است، گفت : ارتباط تنگاتنگ سازمان اوقاف و وزارت بهداشت را در نشست هیات دولت تشریح خواهم کرد زیرا اگر وزارتخانه های دیگر نیز به این گونه با اوقاف همکاری کنند قطعا مثمرثمر و ارزشمند خواهد بود.
 

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک شورای راهبردی وقف و سلامت با اشاره به اینکه ایرانیان و مومنان در زمینه وقف سلامت از گذشته ها فعال بوده اند ، افزود : این سنت حسنه نسل در نسل گسترش پیدا کرده است و هم اکنون اشتیاق و علاقه مندی در این زمینه بسیار بالاست و اگر مردم اطمینان کنند که نظر واقف اجرایی می شود ، قطعا گسترش بیشتری خواهد یافت.
 
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : باید به مردم باوراند که اگر مالی را وقف کنند نه تنها در زمان حیاتشان بلکه تا ابد از آن حفظ و نگهداری می شود و در راستای نیت آنها هزینه می شود.
 
وی ادامه داد : لذا اگر اطمینان حاصل شود ، افراد متمکن بخشی از اموال خود را در حوزه سلامت وقف می کنند البته در این زمینه باید با شیوه های نوین با همکاری صدا و سیما به تبلیغ پرداخت.
 
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه ثبت این موقوفات دارای آثار مادی و معنوی است ، افزود : آثار معنوی این اقدام ترغیب اعضای خانواده و فامیل برای مشارکت در این سنت حسنه است تا خود وقف کنند و اداره آن را برعهده بگیرند.
 
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در گذشته نگاه به خیران سلامت مثبت نبود ، تصریح کرد : هم اکنون مدیران استانی وزارت بهداشت در این زمینه فعال شدند و باید در این راستا از تلاش ها و همکاری های حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، رئیس سازمان اوقاف قدردانی کرد که باعث دلگرمی شد و این اقدامات صورت گرفته در قالب این شورای وقف و سلامت گوشه ای از این تلاش هاست.
 
وی با اشاره به اینکه در جلسه هیات وزیران گزارشی از تلاش های صورت گرفته در قالب شورای عالی وقف و سلامت را ارئه خواهد کرد ، افزود : ارتباط تنگاتنگ سازمان اوقاف و وزارت بهداشت را در نشست هیات دولت تشریح خواهم کرد زیرا اگر وزارتخانه های دیگر نیز به این گونه با اوقاف همکاری کنند قطعا مثمرثمر و ارزشمند خواهد بود.
 
دکتر هاشمی در پایان خاطرنشان کرد : باید به مردم این باور داده شود که اگر مالی را وقف کنند نه تنها در زمان حیاتشان بلکه تا ابد از آن حفظ و نگهداری می شود و در راستای نیت آنها هزینه می شود.
/2759/