نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : آغاز وحي و نزول آيات بر قلب و وجود مبارك پيامبر(ص) با علم، قلم دانش، فرهنگ و ...است ؛ اما چه شده است كه مسلمانان در اين جهت عقب مانده‌اند و دليل آن، این است كه ما را از قرآن و مسیر پیامبر(ص) جدا کرده‌اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم رونمایی از  بزرگترین موقوفه  علمی و اموزشی که در شیراز برگزار شد، به تقارن این مراسم با عید مبعث اشاره کرد و گفت: امروز امر خيري كه سنت حسنه پيامبر(ص) و اديان الهي از گذشته تاكنون بوده توسط حاج محمدحسن کاظمی و فرزندش تحقق پيدا كرده است که این تقارن را به فال نيك مي‌گيريم.
 
وی با یادآوری اینکه نیت این موقوفه بر محوریت علم، اندیشه، قلم وپژوهش و  تحقیق است، افزود: در عید مبعث نیز ما مشاهده می‌کنیم که اولین آیاتی که خداوند نازل می‌کند، دستور و امر به خواندن، علم‌آموزی،‌ نوشتن و کتابت است.
 
 حجت الاسلام محمدی به آیات سوره علق اشاره کرد و گفت: خداوند در این سوره علاوه بر امر به خواندن و نوشتن، نعمت‌هایی را که بر بشریت و وجود مبارک پیامبر(ص) عطا کرده بر می‌شمارد و یادآوری می‌کند که اولین نعمت خلقت انسان است و خلقت و آفرینش بزرگترین نعمتی است که خداوند به بشر عطا کرده است و بعد از آن تعلیم به قلم را به پیامبر(ص) یادآوری می‌کند.
 
رئیس سازمان اوقاف کشور ادامه داد: قلم ارزش و قيمت بلند و ارزشمندي دارد كه خداوند به آن قسم ياد مي‌کند و در آیات بعدی به انسان هشدار می‌دهد که در مقابل این نعمت‌ها ادب اقتضا می‌کند که انسان شاکر خدا باشد ولی طبق آیات دیگری چون انسان‌ ناسپاس است زود نعمت‌های خداوند را فراموش می‌کند.
 
وی با تصریح اینکه خداوند در این آیات دو خط، گروه و جریان را برای بشریت بیان می‌کند، گفت: يك انساني كه شكر خدا را به جا بياورد و عبد باشد و در مسير خدا حركت كند و دوم انساني كه طغيان كند و از خط و مسير خداوند خارج شود. بنده‌اي كه در مسير هدايت و مستقيم حركت مي‌كند نه اينكه تنها خود نماز مي‌خواند و در مسير هدايت است بلكه ديگران را هم به مسير بندگي نماز، عبادت، هدايت و تقوا سفارش مي‌كند و اين نيست كه فقط خودش را نجات دهد بلکه دیگران را هم دستگیری کرده و آن‌ها را در مسیر صحیح هدایت می‌کند.
 
رئیس سازمان اوقاف  با بیان اینکه فلسفه بعثت پيامبر(ص) همين مسئله بود، افزود: انسان تعجب می‌کند از برخی از کسانی که می‌گویند که امر به معروف و نهی از منکر دخالت در زندگی اشخاص است در حالی که خداوند در این آیه چنین تأکیدی دارد که انسان با تقوا دیگران را هم به مسیر صحیح هدایت می‌کند.
 
وی ابراز کرد: دو جریان بندگان صالح خدا و طاغوت در سوره علق ترسیم شده است و ما در مقابل این دو خط قرار گرفته‌ایم یکی راهی که خداوند ترسیم کرده است که اگر بخواهیم در آینده موفق شویم باید به این راه رویم و راه دیگر راه طغیان و طاغوت است که خداوند در آیات بعدی سوره به کسانی که طغیان کرده‌اند هشدار می‌دهد که گمان نکنند که جان سالم به در خواهند برد و در نهایت در مقابل قدرت خدا اسیر می‌َوند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرمودند آموزش و پرورش و مجموعه‌های علمی، آموزشی و تعلیم و تربیتی موظف هستند که جوانان و نوجوانان ما را به صورت مستقل تربیت کنند تا هویت مستقل دینی داشته باشند و مشاهده می‌کنیم که این درخواست مقام معظم رهبری برخواسته از همین آیات مبارک است.
 
وی تأکید کرد: اگر بخواهیم نسل جوان خود را با هویت مستقل دینی تربیت کنیم و آن‌ها را به راه سعادت و خوشبختی نهایی رهنمون کنیم باید بر علم و دانش و تولید علم تکیه کنیم.
 
 حجت الاسلام محمدی با یادآوری اینکه قریب ۱۳ سال است که مقام معظم رهبری دائماً نسبت به موضوع تولید علم تأکید دارند، گفت: آغاز وحي و نزول آيات بر قلب و وجود مبارك پيامبر(ص) با علم، دانش، فرهنگ و امثال اين‌هاست اما چه شده است كه مسلمانان در اين جهت عقب مانده‌اند و دليل آن، این است كه ما را از قرآن و مسیر پیامبر(ص) جدا کرده‌اند.
 
نماینده ولی فقیه  در سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه هيچ ديني به اندازه دين اسلام به علم و دانش سفارش و توصيه نكرده است، گفت: بهترين، مهم‌ترين و معتبرترين دليل همين آيات مباركي است كه امروز بر پيامبر(ص) نازل شده است و اگر مسلمانان به اين دستور عمل مي‌كردند غیرقابل شکست بودند البته در يك مقطع تاريخ عمل كردند و در دنیا سرافراز شدند و دشمنان فهميدند كه چگونه مسلمانان را عقب نگه دارند و آن این است که ما از علم، فرهنگ و دين خود بيگانه نگه دارند.
 
وی ابراز کرد: در جلسه‌ای که مذاکره میان دشمنان اسلام برای تسلط بر مسلمانان بود، نخست وزیر وقت انگلستان سه پیشنهاد داد یکی اینکه قرآن را از مسلمانان بگیرند، دیگری خانه کعبه و سوم بین مسلمانان اختلاف اندازند اما به بركت انقلابي اسلامي و خون شهيدان و خط امامت و ولايت و رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري، ملت مسلمان ايران به آن جايگاه خودشان برگشتند.
 
 حجت الاسلام محمدی با تصریح اینکه از قبل و بعد از انقلاب اسلامی ما شعار اصلی و هدف ملت مسلمان ایران قرآن بوده است، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی تعداد زيادي از جوانان ما با قرآن انس و آشنايي خوبي پيدا كرده‌اند و در بخش‌های حفظ، قرائت، تلاوت، پژوهش و علم‌آموزي در مسير قرآن فعالیت می‌کنند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان بر لزوم خدمت‌رسانی جدی‌تر این موقوفه طبق نیات واقف تأکید کرد و گفت: واقف این موقوفه در حقیقت خودش یک مبلغ امر وقف هم هست.
/2759/