قاری بین المللی کشورمان با اشاره به اینکه تأثیرات فنی مسابقات بین المللی قران ایران بسیار زیاد بوده است، گفت : این مسابقات از بنیه علمی بسیار بالایی در بحث داوران برخوردار است.
 
به گزارش راسخون، محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشور، در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در مورد این مسابقات بیان کرد: احساس می‌شود که برای فعالیت‌های قرآنی همه کاری صورت می‌گیرد اما آن نتیجه‌ای که منتظر آن هستیم گرفته نمی شود.
 
وی افزود: شاید یکی از دلایل این موضوع این است که برای برگزاری مسابقات بین المللی که یک پروژه ملی است همه نهادهای کشور و کل کشور درگیر آن نمی‌شوند، دیده می‌شود که در رسانه‌ها خصوصاٌ رسانه های دیداری و شنیداری و در شبکه های غیر تخصصی اشاره ای کوچک و گذرا به مسابقات می شود.
 
پورزرگری اذعان کرد: در برگزاری مسابقات نیز دیده می شود که دستگاه های حکومتی گاهی اوقات همراهی و حضور لازم را در بحث مسابقات بین المللی ندارند. شاید در یک دوره هایی این اتفاق افتاده باشد اما به نظر می رسد در سنوات اخیر مقداری حضور بزرگان کشور در مسابقات بین المللی کم رنگ شده، مطمئناً این حضور و شاهد چگونگی برگزار شدن مسابقات بودن باعث دلگرمی برای کسانی که دست اندرکار برگزاری مسابقات هستند، خواهد شد.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید بسیار به آن توجه داشت این است که برد خارجی مسابقات بین المللی را در جهان اسلام افزایش دهیم، در کنار این باید عیار شرکت کننده ها را نیز افزایش دهیم تا در سطح مسابقاتی با این شکوه و عظمت باشند، باید برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود.
 
این قاری بین المللی کشورمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد ابعاد و تأثیرگذاری فنی این مسابقات، گفت: قطعاً مسابقات در افزایش ابعاد فنی قاریان و حافظان اثرگذار بوده است، یکی از اتفاقات خوبی که در طی این سنوات افتاده است این بوده که سطح فنی مسابقات بسیار بالا رفته و آئین نامه ها بازنگری شده است.
 
پورزرگری افزود: سطح علمی مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی در بالاترین سطح ممکن است و  خصوصاً داورانی که از کشورمان برای این مسابقات انتخاب می شوند از کیفیت داوری و بنیه علمی بسیار قوی ای برخوردار هستند، همچنین در این مسابقات از داوران خارجی صاحب نامی استفاده شده است.
 
این استاد برجسته علم قرائت قرآن خاطرنشان کرد: حضور این داوران در مسابقات بین المللی قرآن ایران باعث بالا بودن سطح کیفی مسابقات و انگیزه قاریان و حافظان برای حضور در این مسابقات شود.
 
وی در پایان به بحث برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در مصلای تهران اشاره و اذعان کرد: امیدوارم امسال با برگزاری مسابقات در مصلای تهران شاهد بهترین کیفیت و بهترین فضای ممکن برای برگزاری باشیم. سالن‌های دیگر در سنوات گذشته امتحان خود را پس داده و اشکالاتی که وجود داشته شناسایی شده اند، امیدوارم نواقصی که در گذشته وجود داشته است در این دوره برطرف شود.
/2759/