مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۵ سال گذشته تاکنون هزار موقوفه در استان کشف شده گفت : در سال گذشته ۸۵۷ موقوفه سنددار شده و بیش از ۲ هزار موقوفه باید سنددار شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محمد طاهر گرایلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر پرداختن به مباحث قرآنی و تربیت حافظان قرآن کریم تأکید زیادی دارند اظهار داشت : در چند سال گذشته طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم مطرح شد و سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هر ساله این مسابقات را برگزار و جایگاه خوبی در بحث تربیت حافظان قرآن کریم در کشور به خود اختصاص داده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در سال 93 تعداد 3 هزار و 600 نفر و در سال گذشته بیش از 11 هزار نفر در مسابقات قرآنی ما شرکت کردند و این بیانگر این است که روآوری مردم به سمت قرآن بیشتر شده و تا دو هفته دیگر مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در خراسان جنوبی تمام و مرحله استانی 27 تا 29 مردادماه در بیرجند با حضور داوران بین‌المللی برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام گرایلی با بیان اینکه در استان 8 هزار موقوفه داریم که در طول 900 سال تاکنون به ثبت رسیده است افزود: در خراسان جنوبی 20 هزار رقبه داریم و در مدت 5 سال گذشته هزار موقوفه در استان کشف که این موقوفات در راستای برنامه‌های ده‌گردشی شناسایی شد.
 
وی با بیان اینکه هنوز هم تعداد زیادی از موقوفات در خراسان جنوبی کشف نشده است اظهار داشت: در بحث سنددار کردن موقوفات خراسان جنوبی جزو استان‌های بر‌تر در کشور است و سال گذشته بیش از 857 و در سال 93 تعداد 700 موقوفه سنددار شد و این در حالی است که در سال‌‎های 77 تا 79 تنها 70 موقوفه سنددار شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه سنددار کردن موقوفات از اولویت‌های سازمان اوقاف است گفت: بیش از 2 هزار موقوفه دیگر باید سنددار شود.
/2759/