نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : اولویت ویژه و اصلی سازمان اوقاف در سال 95 ، ارتقاء بهره وری منابع انسانی و موقوفات در سطح کشور با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در اوقاف است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی با اشاره به حدیثی از امام موسی الکاظم (ع) مبنی بر اینکه اگر کسی اعمال روزانه خود را محاسبه نکند و از انجام عمل بد خود در یک روز طلب مغفرت نکند از ما نیست ، اظهارداشت : این حدیث تنها به حیطه اعمال شخصی خلاصه نمی شود بلکه به ماموریت های اداری نیز تعمیم داده می شود و باید در پایان هر روز ماموریت ها و وظایف کاری خود را نیز رصد کنیم .
 
وی اولویت ویژه و اصلی سازمان اوقاف در سال 95 را ارتقاء بهره وری منابع انسانی و موقوفات برشمرد و افزود : تحقق این ماموریت ها با جهاد کبیر محقق می شود که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند ؛ جهاد کبیر به معنای عدم تبعیت از دشمنان و مستکبران است و براساس آیات قرآن معنای این جهاد کبیر جهاد نظامی نیست و این تبعیت آنقدر مهم است که خداوند متعال در آیات قرآن بارها پیامبر (ص) را از تبعیت و همراهی با دشمنان نهی کرده است.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند دشمنی آمریکا و مستکبران با ایران به جهت مسلمان بودن مردم نیست بلکه بدلیل عدم تبعیت از ظلم و استکبار است ، گفت : تبعیت از دشمنان با تعالیم اسلام و اهل بیت (ع) متناقض است و تمامی ائمه اطهار (ع) براساس تعالیم الهی در برابر دشمنان ایستادند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از میدان های جهاد کبیر از منظر مقام معظم رهبری را عرصه اقتصادی برشمرد و تصریح کرد : نحوه مدیریت و فعالیت های کنونی در اوقاف کافی نیست و باید با مدیریت همگانی تمام نیروها و امکانات را برای پیش برد اهداف بو تحقق اقتصاد مقاومتی در اوقاف سیج کنیم.
 
وی ثروت و مال را پایه و اساس جامعه دانست و افزود : امروز دشمنان این کشور به این نتیجه رسیده اند که با حمله نظامی به نتیجه نخواهند رسید و در عرصه جنگ اقتصادی وارد شده اند که برای این مبارزه نیازمند نیروهایی فعال ، صبور ، پرتلاش و با ایمان هستیم.
/2759/