مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان از سنت حسنه وقف به عنوان یک عامل موثر و سازنده در شکل گیری اقتصاد مقاومتی نام برد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی با اشاره به اینکه وقف و موقوفات به عنوان یک سرمایه درونی و پایدار می تواند نقشی بی دلیل در این زمینه داشته باشدتصریح کرد:باتوجه به اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زا است، وقف و موقوفات  می تواند به عنوان یک سرمایه درونی و پایدار نقشی بی دلیل در این زمینه داشته باشد.
 
وی گفت: توسعه و رونق موقوفات به معنای رشد اقتصاد مقاومتی است ،علاوه بر اینکه ارتقاء بهره وری موقوفات در تولید ،اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری هم بسیار موثر است.
 
مدیر کل اوقاف خوزستان در خصوص فراهم شدن زیر ساخت های مورد نیاز اقتصاد مقاومتی در خوزستان خاطرنشان کرد:در همین راستا در اجرای برنامه های استان به تثبیت موقوفات ، بهره وری و به روزکردن اجارات توجه ویژه ای شده است .
 
وی ادامه داد:در مورد منابع انسانی هم هر قدر روحیه کار ، تلاش ، ایمان و فداکاری در نیروها افزایش یابد قطعاً بهره وری از آنها هم افزایش خواهد داشت ،البته در این زمینه قدم هایی برداشته شده است اما نیازمند برداشته شدن گام های بلندتری هستیم.
 
حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: البته شناسایی نیروهای کارآمد و تشویق آنها هم در توسعه و بهره وری موقوفات موثر است چنانکه توبیخ نیروهای ناکارآمد هم در بعضی موارد لازم و ضروری است.
/2759/