معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به برگزاری مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن طی سالهای 95 تا 99 گفت : در این طرح 250 تا 300 هزار حافظ در استان تهران تربیت خواهند شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت الاسلام سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت : در مرحله نخست طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 200 هزار حافظ قرآن در استان تهران ثبت نام کردند و آموزش های لازم را دریافت کردند و امیدواریم در مرحله دوم هم ، حدود 250 هزار تا 300 هزار نفر ثبت نام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه ثبت نام از علاقه مندان برای شرکت در این طرح آغاز شده است، افزود : تعامل هایی با برخی نهادها و موسسات صورت گرفته تا از ظرفیت آنان نیز برای ثبت نام علاقه مندان و تربیت حافظان استفاده کنیم.
 
حسینی با اشاره به اینکه برای اجرای هرچه بهتر این طرح نیازمند مربیان مجرب آموزش حفظ قرآن هستیم، تصریح کرد : دوره های تربیت مربی حفظ قرآن بصورت استانی و کشوری برگزار می شود تا نیروهای متخصص برای آموزش این حافظان تربیت شوند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اضافه کرد : تربیت مربیان حفظ قرآن در استان تهران نیز انجام می شود که امیدواریم با این طرح هم مربیان ما تقویت شوند و هم کیفیت کلاس های حفظ ارتقا یابد.
/2759/