مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی طی ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه تهران گفت: در قالب این طرح 60 خیمه معرفت در بقاع متبرکه تهران با حضور 300 مبلغ و روحانی برپا شده است.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا محمدزاده، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: در قالب این طرح؛برپایی سفره های افطار، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی قرآن، برپایی خیمه های معرفت، پاسخ گویی به سوالات شرعی، غرفه های کودک و نوجوان، غرفه های مشاوره، سخنرانی چند رسانه ای، و تفسیر قرآن از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این طرح است.
 
وی ادامه داد : در هر بقعه متبرکه براساس ظرفیت موجود هرکدام از این خدمات و برنامه ها به زائران و مجاوران ارائه می شود.
 
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه علاوه بر اعزام مبلغین، خانم های مبلغ هم در بقاع شاخص استان تهران پاسخ گوی سوالات شرعی خواهران گرامی هستند، افزود : در مجموع 60 خیمه معرفت با حضور 300 مبلغ و روحانی به زائران مشاوره می دهند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه برنامه شب های قدر نیز در قالب این طرح از قبیل ؛ قرائت دعای جوشن کبیر و سرگرفتن قرآن در امامزادگان برپا می شود ، گفت : از نیمه دوم ماه مبارک رمضان، طرح نشاط معنوی ویژه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان آغاز می شود.
 
وی اضافه کرد : این طرح در قالب برگزاری کلاس های دینی و مهارتی در جوار امامزادگان برای این دانش آموزان، نوجوانان و جوانان برگزار می شود.
 
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه این طرح در قالب اردوهای آموزشی برگزار می شود ، تصریح کرد : سال گذشته برای غنی سازی اوقات فرا غت دانش آموزان، اردو هایی برگزار شد و امسال نیز همین روند را طی می کنیم و با توجه به اهمیت مسائلی از قبیل؛ استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، مهارت آموزی و سبک زندگی اسلامی این موضوعات در دستور کار قرار خواهد بود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اضافه کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون توجه به جنگ نرم دشمن، امیدواریم در این کلاس ها با محور قراردادن مسائل دینی و بصیرتی ، در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، حرکت خوبی را انجام دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف تقویت باورها و اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان و همچنین ایجاد فضای معنوی، ارتقاء سطح معرفتی و معارفی و ایجاد فضای نشاط همراه با معنویت برگزار می شود ، تصریح کرد : امسال این طرح در سه بازه زمانی ؛ 75 روزه از 17 خردادماه تا 3 شهریورماه ، بازه زمانی 45 روزه از 17 خردادماه تا پایان تیرماه و بازه زمانی 40 روزه از 19 تیرماه تا سوم شهریورماه برای برگزار می شود.
/2759/