سرپرست معاونت فرهنگی واجتماعی اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از تربیت پنج هزار حافظ قرآن در قالب مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال جاری خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام یونس گرجی، سرپرست معاونت فرهنگی واجتماعی اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از تربیت پنج هزار حافظ قرآن در استان در قالب مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال جاری خبر داد.
 
گرجی اظهار کرد: طرح تربیت حفظ قرآن کریم یکی از طرح‌های بزرگ، ماندگار و اثرگذار است که بر اساس منویات رهبر انقلاب اسلامی اجرا می شود.
 
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف وامورخیریه چهارمحال وبختیاری گفت : طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ در بقاع متبرکه و امکان مذهبی استان برگزار شده و در قالب این طرح، جمعیت قابل قبولی به سمت حفظ قرآن هدایت شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در سال جاری تربیت پنج هزار حافظ قرآن برای استان چهارمحال وبختیاری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال هم در استان چهارمحال وبختیاری با تشکیل ستاد حفظ قرآن، نسبت به نظارت دقیق بر حسن اجرای طرح در همه شهرستان‌ها، بقاع متبرکه و اماکن برگزاری کلاس‌های حفظ اقدام می‌شود.
 
سرپرست معاونت فرهنگی واجتماعی اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه حفظ قرآن کریم از جزء 30 قرآن کریم آغاز شده و در مراحل پیشرفته‌تر به حفظ چندین جزء می‌رسداضافه کرد : دوره‌های آموزش و حفظ در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، برخی از مدارس آموزش‌وپرورش و مؤسسات و مراکز فرهنگی و قرآنی برگزار خواهد شد.
 
گرجی افزود: این طرح در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ و اهتمام ایشان نسبت به مسائل مربوط به قرآن کریم و ضرورت حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه‌های قرآنی اجرا می‌شود.
/2759/