سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت وقف های جدید با نیات توسعه فضای مسجد ،احداث دانشگاه ،اطعام روزه داران از درآمد انجیرستان و اقامه مراسم عزاداری اهل بیت (ع)در ماه مبارک رمضان خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی با اشاره به توجه مومنان روزه داردر ایام ماه مبارک رمضان به فرهنگ وقف خاطرنشان کرد:اولین وقف ایام ماه مبارک رمضان ،دراستان کرمان با وقف زمین برای توسعه فضای مسجد در شهر راین به ثبت رسید.
 
 وی گفت: همچنین همزمان با سومین روز از ایام ماه مبارک رمضان واقف خیراندیش" ماشاالله محمدی"  اولین وقف این ماه پرفضیلت را در کرمان به نام خود ثبت کرد.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به همت این واقف گرانقدر، قطعه زمینی به مساحت 50 متر مربع برای توسعه و افزایش فضای مسجد حضرت ولی عصر(عج)درشهر راین وقف شد.
 
وقف زمین به ارزش یک میلیارد ریال در همدان
 
مدیر کل حوزه ریاست ،روابط عمومی وامور بین الملل سازمان اوقاف با اشاره به وقف یک قطعه زمین به ارزش یک میلیارد ریال در شهرستان رزن همدان اظهار داشت:واقف خیراندیش "حاج‌اکبر یعقوبی" در اقدامی خداپسندانه قطعه زمین خود را به مساحت 15 هکتارو به ارزش یکصد میلیون تومان در رزن برای احداث دانشگاه مدیریت و حسابداری وقف کرد.
 
 وقف منزل مسکونی یک هزار متری در سیرجان
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از وقف منزل مسکونی به مساحت یک هزار متر مربع برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام فاطمیه در سیرجان خبر داد.
 
ربیعی با اشاره به ثبت وقف جدید اظهار کرد: توسط خیر نیکوکار سیرجانی یک هزار متر مربع از یک منزل مسکونی به ارزش یک  میلیارد و 500 میلیون ریال وقف شد.
 
 وی افزود : وقف مذکور توسط واقف گرانقدر " رمضان گلزاری" با نیت برگزاری مراسم تعزیه داری شهادت حضرت فاطمه (س) در ایام فاطمیه ثبت شده است.
 
ثبت وقف جدید در خلجستان به ارزش 600 میلیون ریال
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به ثبت یک مورد وقف جدید به ارزش 600 میلیون ریال در بخش خلجستان قم اشاره کرد و گفت:اهالی روستای احمدآباد از توابع بخش خلجستان در یک اقدام خداپسندانه و با همت جمعی خود، یک قطعه زمین به مساحت 600 متر مربع را برای ساخت حسینیه اختصاص دادند.
 
وی افزود: اسناد این وقف در اداره اوقاف و امور خیریه خلجستان به ثبت رسید و اقدامات اجرایی برای ساخت حسینیه هم در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: این زمین دارای ارزشی به میزان تقریبی 600 میلیون ریال است و اهالی احمدآباد به صورت جمعی، آن را وقف کردند

وقف انجیرستان در استهبان
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از وقف یک قطعه انجیرستان به ارزش 500 میلیون ریال در شهرستان استهبان خبر داد و افزود:واقفان خیر اندیش "حسین و محمدرضا هژبر" با وقف قسمتی از چهار و چهارپنجم دانگ مشاع خود از ششدانگ انجیرستان، نام خود را در زمره واقفان نیک اندیش استان فارس در ماه مبارک رمضان به ثبت رساندند.
 
وی با بیان اینکه این وقف شامل 20 اصله درخت انجیر است، خاطر نشان کرد: این وقف با نیت افطاری و پذیرایی از روزه داران در ماه مبارک رمضان به ثبت رسید.
 
وقف زمین 500 متری در لردگان
 
ربیعی همچنین از ثبت وقف جدید همزمان با عید سعید فطر در لردگان خبر داد.
 
وی افزود:500 متر زمین جهت احداث حسینیه در روستای قلعه چه شهرستان لردگان وقف شد.
 
 سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد:همزمان با عید سعید فطر 500 متر زمین به ارزش 750 میلیون ریال توسط کاظم آقایی جهت احداث حسینیه در روستای قلعه چه از توابع بخش خانمیرزا در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری وقف شد.
 
وقف قرآنی در جاجرم ثبت شد
 
ربیعی ادامه داد: وقف جدید قرآنی به ارزش 600 میلیون ریال با نیت توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان جاجرم به ثبت رسیده است.
 
وی افزود:: در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان بانوی خیر اندیش "معصومه آجودانی" یک باب منزل مسکونی با اثاثیه کامل  به مساحت 95 متر مربع  و با ارزش تقریبی 600 میلیون ریال را جهت توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان جاجرم وقف کرد.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه است که حتی پس از مرگ نیز خیرات و مبرات آن برای واقف ادامه دارد اظهار داشت:تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف متناسب با نیازهای روز جامعه موجب توسعه و پیشرفت آن در جامعه می شود و در این راستا باید نیازهای روز جامعه را احصاء و واقفان را تشویق به وقف با توجه به نیازهای روزجامعه کرد.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه اگر وقف در مسیر صحیح به جریان انداخته شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد توجه مکتب اسلام گسترش عدالت اجتماعی است که این موضوع می‌تواند با وقف میسر شود.
/2759/