نخستین نشست ستاد بزرگداشت اربعین حسینی با حضور قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه ، معاونان و مدیران کل استانهای مرتبط برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، در این نشست که با حضور عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و مدیران کل استانهای مرتبط برگزار شد، برخی مباحث مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
براساس این گزارش ، عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست با بیان اینکه با تمام توان و تلاش باید برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) تلاش کرد ، اظهارداشت : اوقاف برای برپایی باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی که حرکتی عمومی و جهانی است ، باید مسئولیت های خود را صحیح انجام دهد.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین نیات موقوفات کشور مرتبط با امام حسین (ع) است ، افزود : براساس تدبیر نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان در سال گذشته برای نخستین بار اوقاف در امر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی حضور یافت که آثار و برکات متعددی به همراه داشت.
 
عابد با اشاره به اینکه این ظرفیت و توان اوقاف برای مسئولان ناشناخته بود ، گفت : امسال از سوی وزیرکشور ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف به عنوان عضو ستاد مرکزی اربعین منصوب و این سازمان در این ستاد حضور دارد.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : در این نشست ها نحوه خدمت رسانی و حضور سازمان اوقاف در این راهپیمایی عظیم و باشکوه برنامه ریزی ومدیریت خواهد شد.
 
* کارگروه اعزام مبلغ و روحانی اربعین به اوقاف واگذار شد
 
حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سالهای گذشته چه زمانی که ستاد اربعین در مجموعه سازمان حج تشکیل می شد و چه در زمان تشکیل در وزارت کشور، سازمان اوقاف جزء اعضا نبود ، تصریح کرد : با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته سازمان اوقاف در سال گذشته ، امسال از سوی وزارت کشور ، این سازمان نیز به عنوان عضوی از اعضای ستاد مرکزی اربعین حضور دارد.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته همکاران ما در سازمان اوقاف عاشقانه و مخلصانه به زائران راهپیمایی عظیم حسینی خدمات ارائه کردند که آثار و برکات بسیاری داشت ، افزود : در ستاد مرکزی اربعین کارگروه اعزام مبلغ و روحانی برای راهپیمایی اربعین به عهده اوقاف گذاشته شده است.
 
حجت الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: بنا داریم در این نشست، نظرات مدیران کل استانهای مرزی و مدیرانی که در سال گذشته به عنوان ستاد معین در عرصه خدمت رسانی به زائران اربعین تلاش کردند ، برای ارائه خدمت رسانی کیفی تر در اربعین سال جاری اخذ کنیم تا در فرصت باقی مانده برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
/2759/