یک متخصص تغذیه با اشاره به راه‌های رفع کم‌خونی در بدن گفت: برخی از میوه‌ها خاصیت خونسازی دارند، مثلاً سیب و انگور در بین میوه‌ها می‌توانند به رفع کم‌خونی بسیار کمک کنند.

 

به گزارش راسخون ، زهرا مؤذنی در گفت‌وگو با فارس، گفت: کم‌خونی و فقر آهن نسبتاً در بین مردم شایع است، به همین دلیل جدی گرفته نمی‌شود، در حالی که باید مورد درمان قرار گیرد.وی با اشاره به اینکه داشتن رژیم غذایی مناسب و تحت نظر پزشک می‌تواند به رفع کم‌خونی کمک کند، گفت: برخی از خوراکی‌ها در رفع کم‌خونی مؤثر هستند، مثلاً خوردن گوشت به تقویت استخوان‌ها و سلول‌های خونی کمک می‌کند که در این صورت مصرف عصاره آن بسیار مؤثر است.

 

مؤذنی گفت: خوردن یک لیوان شیر به همراه شیره انگور یا بادام پوست‌کنده، بسیار به خونسازی کمک می‌کند، خوردن عسل، انجیر و مویز برای رفع کم‌خونی توصیه می‌شوند.این متخصص تغذیه ادامه داد: در میان میوه‌ها سیب و انگور بسیار خونساز هستند. اگر سیب به شکل فالوده تهیه شود، بسیار مؤثر و کمک‌کننده است. می‌توان در طول روز 10 تا 15 عدد سیب را به صورت فالوده، مربا، آب سیب یا لواشک مصرف کرد.

 

وی افزود: انگور نیز طبعی گرم دارد و حتی برای دوره نقاهت بیماری‌ها بسیار توصیه شده است، چرا که مرمت‌کننده بدن است و انرژی زیادی تولید می‌کند. گفته می‌شود که انگور خون سالم و طبیعی را در بدن به گردش درمی‌آورد و رسوبات مضر را از بدن دفع می‌کند.

 

وی گفت: بنابراین می‌توان به جای داروهای شیمیایی که برای رفع کم‌خونی و ضعف توصیه می‌شوند، از انگور، آب انگور یا شیره آن استفاده کرد.

 

مؤذنی گفت: مویز نیز هم اشتهاآور بوده و هم سیستم عصبی و گردش خون را تقویت می‌کند و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. این میوه نیز برای رفع کم‌خونی توصیه شده است.

 

/117/