مدیر کل اوقاف گلستان گفت : پایه ریزی آثار و برکات وقف در کتب درسی کودکان، بهترین روش برای نهادینه کردن وقف در جامعه است.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد:کودکان و نوجوانان ما باید با آثار و برکات وقف آسنا شوند و بهترین راه برای این آشنایی معرفی وقف در کتب درسی این عزیزان است.
 
وی در ادامه گفت : وقف ، بکارگیری امکانات مادّی برای گسترش ارزش‏‎های معنوی است و آنچه برای واقف خیراندیش و در فرهنگ وقف مهم است توسعه ارزش‌های الهی و معنوی است.
 
وی ادامه داد: يکی از مهم‌ترين تمهيدات دين اسلام در راستای دورانديشی و تأمين آينده مسلمين و فرزندان ايشان پايه‌‎‏ريزی سنت حسنه وقف است، چنان که وقتی به قرآن کريم و روايات اهل بيت(ع) و سنت عملی ايشان رجوع می‎کنيم، اهميت دو چندان اين سنت زيبا را در می‏‎يابيم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توسعه و ترویج وقف، جامعه از ضرورت و فوریت بیشتر برخوردار خواهد بود و بدون درک این امر، فهم اهمیت وقف و شناختن نقش آن در توسعه جوامع، امری بسیار دشوار و مشکلی است، زیرا شناخت صحیح از نقش وقف در توسعه جوامع زمانی میسر می‎شود که اولا درک شود که پدیده وقف کدام خلاء را در جامعه برطرف می‏کند و با شناخت این امر است که می‎‏توان میزان تاثیر آن را در توسعه جوامع ارزیابی کرد.
 
حجت‏‎الاسلام سهرابی تأکید کرد: سخن درباره جایگاه وقف از نظر قرآن کریم به عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مسلمانان، نیازمند تعمق و توجه جدی به ابعاد این مقوله در آیات و سور مختلف قرآن است، چراکه موضوع وقف علاوه بر اسلام در همه ادیان و مذاهب دیده می‌شود و مبین این مطلب است که افراد با وقف اموال خود به نفع مستمندان و یا مراکز علمی و دینی در اندیشه جاودانی و ماندگاری خود بودند.
/2759/