آیت الله قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبر گان رهبری بر بروز رسانی اجارات موقوفات تاکید کرد.
 
به گزارش راسخون، آیت الله سید علی  قریشی در دیدار با رئیس اداره اوقاف ارومیه  با اشاره به نقش وقف و موقوفات در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت : باعنایت به اینکه وقف در عرصه های مختلف بخصوص اقتصادی می تواند گره گشای مشکلات دولت و مردم  باشد باید از این ظرفیت استفاده بیشتری  شود.
 
آیت الله قریشی در باره پیگیری در آمد و محل مصرف عواید موقوفات مسجد اعظم و مسجد وکیل باشی ارومیه گفت : وظیفه شرعی و قانونی ایجاب می نماید تا همه متصرفین حقوقی و حقیقی در جهت تعیین تکلیف موقوفات خود اقدام نمایند و اجاره بهای موقوفات را پرداخت نمایند زیرا اوقاف و متولیان موقوفات امانتدار اموال موقوفه می باشند که توسط واقفین برای ارزشهای دینی و اسلامی و بویژه ائمه معصومین وقف شده است.
 
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اوقاف اثربخشی و پویایی خوبی در سطح کشور بدست آورده است گفت :.متاسفانه مبلغ اجاره موقوفات ناچیز است و اوقاف باید در بروز رسانی اجاره موقوفات جدیت بیشتری داشته باشد.
 
حجت الاسلام برادری رییس اوقاف ارومیه در این دیدار اظهار کرد : برای بروز رسانی اجارات موقوفات که از جمله اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری است  از تمام ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.
 
وی  تنظیم اولیه اجاره نامه موقوفات را یکی از راه های زنده نگه داشتن و احیای موقوفات دانست و گفت: تلاش مجموعه اوقاف احیای موقوفات و اجرای امینانه نیت واقف است و در این راستا از تمامی ظرفیت ها بهره گیری می شود.
/2759/