آیت‌الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه چون قم شهر امنی بوده امامزادگان بسیاری هم به این شهر مهاجرت می‌کردند گفت : بیشترین توجه به بقاع متبرکه در جمهوری اسلامی صورت گرفته و به برکت انقلاب، از نظر عمرانی و فرهنگی، فعالیت‌های خوبی در این اماکن صورت می‌گیرد .
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) در همایش بزرگداشت امامزاده شاه حمزه(ع) که در مجتمع فرهنگی شاه سید علی(ع) برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «تین» اظهار کرد: خداوند در این سوره به چند چیز از جمله بلد امین یعنی شهر امن الهی سوگند یاد می‌کند، این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه بلد امین است که خداوند برای تفهیم اهمیت موضوع مورد بحث، به آن قسم می‌خورد.
 
وی افزود: شهر امن الهی اینگونه است که هر کس وارد آن شود در امنیت خواهد بود و مکه، شهری است که خداوند به آن اشاره می‌کند البته باید دید این امنیت تکوینی است یا تشریعی.
 
وی با اشاره به اینکه قم این ظرفیت را دارد که شهر امن الهی باشد خاطرنشان کرد: برخی هستند که امنیت، طهارت و پاکی قم مورد پسندشان نیست چون در تضاد با منافع آنهاست و برای بر هم زدن این امنیت تلاش می‌کنند بنابراین همه مردم باید مراقب اینگونه فعالیت‌ها باشند.
 
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: قم از منظر ائمه اطهار(ع) شهر امنی است و امام صادق(ع) می‌فرمایند قم خانه اهل بیت و محل پناه فرزندان حضرت زهرا و وابستگان به ماست.
 
تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه چون قم شهر امنی بوده امامزادگان بسیاری هم به این شهر مهاجرت می‌کردند گفت: بیشترین توجه به بقاع متبرکه در جمهوری اسلامی صورت گرفته و به برکت انقلاب، از نظر عمرانی و فرهنگی، فعالیت‌های خوبی در این اماکن صورت می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: اگر مومنان به مقام و جایگاهی برسند زمین آباد می‌شود، همه ما شاهد بوده و هستیم که وقتی امام راحل علیه رژیم ستمشاهی قیام کرد و انقلاب به پیروزی رسید، بقاع متبرکه دارای شأن و جایگاهی بالاتر شدند و اعتقاد مردم به امامزادگان بیشتر شد که این همه به برکت خون شهدا و فعالیت‌های خالصانه امام خمینی(ره) به پشتوانه ملت ایران محقق شده است.
/2759/