رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت : همه ما باید گفتار و رفتار قرآنی داشته باشیم و به سمتی حرکت کنیم که در شهر عالمان، خانه‌ای نباشد که در آن عامل به قرآن وجود نداشته باشد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم که در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) برگزار شد اظهار داشت: یاد و خاطره شهید حسن دانش را گرامی می‌داریم که سال گذشته نماینده این استان در مسابقات کشوری حائز رتبه اول و نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی نیز موفق به کسب رتبه نخست شد و به همراه تعدادی از یاران قرآنیشان در فاجعه منا به شهادت رسید.
 
وی ادامه داد: بحمدالله به برکت انقلاب اسلامی مسابقات قرآن هر سال باشکوهتر در حال برگزاری است و امسال در محفل انس با قرآن در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد، ایشان ابراز رضایت کردند.
 
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه قرآن مومنین را امر می‌کند به تبعیت از قرآن و در دستورات آن از هم پیشی گرفتن گفت: قرآن زندگی ما است و باید با قرآن آشنا شویم و دستورات آن را در زندگی بکار ببریم.
 
وی افزود: خوشبختانه روز به روز تعداد علاقه مندان به قرآن و کسانی که با معارف قرآنی آشنا می‌شوند در حال افزایش است و شاهد ارتقای تلاوت‌های قرآنی هستیم.
 
حجت‌الاسلام حسینی گفت: همه ما باید عامل به قرآن باشیم و در کسب معارف قرآنی، تربیت قرآنی فرزندان، زندگی بر اساس آموزه‌های قرآن و عمل به قرآن از هم پیشی بگیریم و قرآن را سرلوحه کارها قرار داده و خود را با قرآن بیمه کنیم.
 
وی تأکید کرد: همه ما باید گفتار و رفتارمان قرآنی باشد و به سمتی حرکت کنیم که در شهر جاهدان و عالمان، خانه‌ای نباشد که در آن عامل به قرآن و حافظ قرآن وجود نداشته باشد و هدف از برگزاری مسابقات این باشد.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با ذکر حدیثی از امام صادق (ع)گفت: ایشان فرمودند شایسته نیست بر مومن که روز بر او بگذرد و حداقل ۵۰ آیه قرآن را نخواند.
 
در این مراسم حنانه خلفی، نابغه قرآنی به اجرای برنامه پرداخت و سپس سعید طوسی قاری برجسته کشوری به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.
 
همچنین در این مراسم از خانواده شهید حاج حسن دانش قاری بین‌المللی و از برترین‌های مسابقات تجلیل شد.
/2759/