نماینده ولی فقیه در استان مازندران از وقف به عنوان یک احسان ماندگار و صدقه جاریه نام برد و گفت : ضمن نگهداری و حفظ وقف‌های انجام شده باید همگان را به ایجاد وقف جدید ترغیب کرد.
 
به گزارش راسخون، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در مراسم ساخت حسینیه ثارالله بخش هزارجریب نکا با گرامیداشت نام و یاد شهدا و همه علمای دینی گفت: آنچه موجب بقا و دوام ما شده است انس و الفت با اهل بیت(ع) است که اگر این اعتقادات را از ما بگیرند، چیزی از ما باقی نمی‌ماند.
 
 آیت‌الله نورالله طبرسی با تشکر و قدردانی از ورثه مرحوم حاج مختار رضایی که به وصیت پدرشان عمل کرده‌اند، اظهار کرد: این مرحوم و خانواده ایشان در زمان حیات هم خدمات شایسته به اسلام و مسلمین ارائه داده‌اند و اکنون بعد از مرگ و رحلت از این جهان هم منشا خیر و برکات هستند.
 
 وی اهدای زمین برای احداث حسینیه را کار شایسته‌ای اعلام کرد که زمینه احداث حسینیه فراهم می‌شود و باقیات صالحاتی برای آن مرحوم و خانواده ایشان است که امیدواریم همه مردم این روستا، شهرستان و استان به این امر مهم اهتمام داشته و وقف را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 
 امام جمعه ساری، از وقف به عنوان یک احسان ماندگار و صدقه جاریه نام برد که تا مادامی که فرد در دنیا باشد و همچنین در فوت و ممات او خیرات و برکات آن وقف برای او سرازیر است و لذا ضمن نگهداری و حفظ وقف‌های انجام شده باید همگان را به اجرای وقف جدید ترغیب کرد.
 
  طبرسی همچنین با اشاره به اینکه ساخت مسجد، حسینیه و حوزه‌های علمیه از جمله برکاتی است که می‌توان از آن استفاده کرد و برای آخرت خود، توشه جمع‌آوری کرد، افزود: این مؤسسه‌ها و محرم، اسلام را زنده نگه داشته است و این در حالی است که در وجود مسجد و استفاده از آن ما شیعیان با برادران اهل سنت اشتراک داریم.
 
 وی همچنین با اشاره به وجود حوزه‌های علمیه فعال بنام امام صادق(ع) در استان مازندران و کشورمان گفت: این حوزه‌ها با تزریق علوم دینی در جان فرزندان این مرز و بوم در تربیت عالمات دینی تلاش دارند که باید در رشد و تعالی این حوزه‌های علمیه تلاش شود.
 
 نماینده ولی فقیه در استان مازندران همچنین با اشاره به اینکه بچه های ما به عشق امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) به شهادت رسیدند و اکنون هم مدافعان حرم در ادامه راه شهدای هشت سال دفاع مقدس در دفاع از حریم بی بی زینب(س) جانانه می‌جنگند و به شهادت می‌رسند، ادامه داد: همینطور که در هشت سال دفاع مقدس را با فرهنگ امام حسینی و ائمه گذراندیم در این دوره هم با همین فرهنگ در مقابله با داعش آماده‌ایم.
 
 طبرسی با تأکید بر زنده نگه داشتن عاشورای حسینی گفت:‌ مردم ما از گذشته تا کنون عاشورا را با کیفیت نگه داشته‌اند و حتی در زمان رضاخان هم مراسم عاشورا و محرم را در بدترین شرایط نیز برگزار کرده‌اند و اکنون انقلاب، امام و رهبر عاشورایی داریم و باید برای تعظیم شعایر دینی تلاش کنیم.
 
 وی با گرامیداشت سالروز آزادی آزادگان عزیز یادآور شد: آزادگان بزرگوار ما با حضور خود در مملکت بعد از اسارت، وجود امام خمینی(ره) را درک نکردند اما عشق به خمینی همواره در وجودشان بوده و وجود دارد و باید بدانیم که اسرا و آزادگان، تاریخ انقلاب ما و توانمند و تسلیم ناپذیر هستند که روز آزادی آنان روز تاریخی و ما است که باید ماندگار شود چرا که اگر تاریخ خود را فراموش کنیم؛ ماندگاری نداریم.
 
 امام جمعه ساری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مختلف دشمن در براندازی این انقلاب و نظام، اظهار کرد: برای از بین بردن جمهوری اسلامی همه دشمنان هم قسم شدند تا وحدت و همکاری ما را که موجب پایداری اسلام و انقلاب است نشانه بروند اما ما به برکت شیعه‌گری و زنده نگه داشتن ولادت و شهادت این انقلاب اهل بیتی را در مسیر الهی حفظ می‌کنند.
 
  طبرسی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مختلف داعش و منافقین در منطقه گفت: دشمن فهمید که داعش نمی‌تواند کاری در ایران انجام دهد و لذا به این فکر افتادند تا منافقین دوباره در ایران وارد شده و در براندازی نظام تلاش کنند اما دشمن بداند که سربازان گمنام ما اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد و همچنین مردم علاقمند به نظام هستند و حسینی بودن، ولایت و عاشورا با ما عجین شده است.
/2759/