نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش مسئولین بازرسی ادارات کل اوقاف گفت : بازرسی یکی از کارهای مهم و اساسی سازمان اوقاف است .
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی افزود: در سیره معصومین(ع) به مسئله بازرسی توجه شده است و امام علی (ع)  در فرمان خود به مالک اشتر می فرماید « اعمال کارگزارانت را بازرسی کن، یادت نرود بر کارگزارانت چشمهایی (بازرسانی) انتخاب کنید که امین باشند»
 
وی خاطرنشان کرد: حق کارکنان، حق مردم، حق موقوفات و امامزادگان و حق موقوف علیهم ، همه باید در بازرسی رعایت شود و بازرس باید در نظر مردم فردی حق گو باشد .
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی در ادامه افزود : طبق کلام امیرالمومنین(ع) بازرسی باعث می شود که کارکنان اطمینان پیدا کنند که مدیر نسبت به کارهای آنان اشراف دارد .
 
رئیس سازمان اوقاف بیان کرد: کار بازرسی شامل دو بخش است یک بازرسی علنی وجود دارد که مربوط به برنامه و نقشه راه سازمان است و بخش دیگر بازرسی غیر علنی و سرزده است که کارکنان را نسبت به رعایت امانت و رفتار درست با مردم ملزم می کند
 
وی گفت: ضمانت اجرای بازرسی ها با سیستم تشویق و تنبیه امکانپذیر می شود و باید توجه کرد که وظیفه اول بازرسی پیشگری است به طوری که ممکن است مدیری قبل از مسئولیت سالم باشد ولی به دلیل ضعف بازرسی بعد از مسئولیت مرتکب خطا شود .
 
رئیس سازمان اوقاف ادامه داد: بازرسی باید امور کلان سازمان را رصد کند تا سازمان در مسیر صحیح حرکت کند و گزارش بازرسی باید جامع باشد و تک بعدی نباشد
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه در پیشگیری باید اولویت بندی رعایت شود عنوان کرد: اولویت اول  مسائل مالی است که هر آنچه به ثروت مربوط است را شامل می شود حتی اگر مستقیماً جابجایی پول در آن نباشد و اولویت دوم مسائل اخلاقی است.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم مسئله پیگیری است و پیگیری هم صرفاً نامه نگاری نیست بلکه آنچه مهم است به نتیجه رساندن کار است و نه صرفاً انجام مقدمات کار و رسیدگی به شکایات مردم از کارهای اساسی است و ما نسبت به این موضوع تاکید داریم.
/2759/