نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت : اداره اوقاف و امور خیریه باید در جذب سرمایه گذار برای احیا موقوفات و توسعه موقوفات تلاش بیشتری انجام دهد.
 
به گزارش راسخون، آیت ا... سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر کل، معاونان و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: هر کسی که اموال خود را وقف کند تا ابد پرونده او باز است و برای او ثواب در پرونده اش به ثبت می رسد.
 
وی در ادامه افزود: امام صادق(ع) از امیر المومنین علی(ع) یاد کردند و فرمودند: امیر المومنین علی(ع) از بندگان خاص خدا بود و اموال خویش را برای فقرا وقف کردند و بعد از وقف اموال خود فرمودند: من این کار را کردم که چهره من از آتش و آتش نیز از چهره من در جهنم دور شود. 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: واقفین نیک اندیش افراد بسیار بزرگواری هستند که توانسته اند در راه خدا از اموال خود گذشت کنند و برای خدا و جامعه خود وقف نمایند و این امر نیز کار کوچکی نیست و هر کسی هم نمی تواند این عمل نیکو و پسندیده را انجام دهد.
 
آیت ا... سید یوسف طباطبایی نژاد در ادامه بیان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه باید در جذب سرمایه گذار برای احیا موقوفات و توسعه آن ها تلاش بیشتری انجام دهد که بهترین راه برای اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش و کسب درآمد و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در گرو احیای موقوفات است.
 
وی همچنین در ادامه از اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه قدردانی کرد و افزود: رسیدگی به بقاع متبرکه نیز باید در راس امور قرار بگیرد و در جهت توسعه و عمران بقاع متبرکه تلاش و کوشش های بیشتری انجام شود.
 
امام جمعه اصفهان در ادامه یادآور شد: بقاع متبرکه در هر نقطه ای که هستند باعث رونق آن منطقه می شوند و افراد متدین در این مناطق بیشتر ساکن می شوند و به برکت وجود این اماکن مقدس نیز آسیب های اجتماعی به کمترین حد ممکن می رسد.
 
آیت ا... سید یوسف طباطبایی نژاد در ادامه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره و تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و اجرای سیاست گذاری های مناسب در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تلاش و کوشش کنید.
 
وی در پایان عنوان کرد: توفیق اینکه توانسته اید شغلی داشته باشید که به اماکن متبرکه خدمت کنید باید این نعمت را غنیمت بشمارید و شاکر باشید که این امر توفیق الهی می خواهد و نصیب هرکسی نیز نمی شود.
/2759/