قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه اجرای نیات واقفان خیر اندیش یکی از اولویت های سازمان اوقاف است؛ گفت : شفاف‌ سازی مالی و عواید موقوفات در دستور کار قرار دارد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل سازمان اوقاف وامور خیریه، مهندس عبدالرضا عابد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور، شفاف‌سازی بحث مالی و عواید موقوفات، اطلاعات و آمار و تبیین این اولویت‌ها برای مردم است.
 
وی تصریح کرد: مردم خواهان این هستند که بدانند آنچه وقف می‌کنند، عوایدش چه شده و در چه اموری صرف می‌شود. قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه افزود : سامانه جامع موقوفات در کشور امروز توانسته تبیین‌کننده این امر باشد که پول هر موقوفه  کجا می‌نشیند و چگونه صرف می‌شود و چه مبلغی در نگهداری بقاع یا موقوفه هزینه شده است.
 
وی با تأکید بر لزوم توسعه  واحیاءموقوفات و بقاع متبرکه گفت : یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی سازمان اوقاف، توسعه و تجهیز موقوفات، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی است. عابد با اشاره به دیدار مسئولان  اوقاف و امور خیریه با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: در این دیدار، ایشان بر جدیت در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن تاکید فرمودند لذا وقف وموقوفات می‌تواند سهم بسزایی در آن داشته باشد.
 
 وی به مهم‌ترین اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود : به‌روز شدن بهره‌وری و عواید موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفان که باید موبه‌مواجرا  شود، حفظ و صیانت از موقوفات قدیم و جدید و احیای آن‌ها و جلوگیری از ورود هرگونه خدشه به موقوفات ازجمله اولویت‌هایی است که در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد.
 
 عابد تصریح کرد :‌ توسعه مشارکت مردم در وقف بسیار مهم است؛ باید آن دسته از مردم که وقف نمی‌کنند نیز در جهت حمایت و سرمایه‌گذاری وارد عمل شوند.
 
عابد با بیان اینکه بقاع متبرکه به فرموده رهبر معظم انقلاب قطب فرهنگی کشور محسوب می‌شوند، بیان داشت : زیرساخت‌ها در بقاع و اماکن زیارتی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم از این اماکن در بحث تفریحی، زیارتی، استراحتگاه و توقفگاه‌های موقت به نحو احسن استفاده کنند.
/2759/