معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : برای اولین بار در کشور آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان اصفهان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام حسن امیری اظهار داشت: امسال در پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان اصفهان 31 هزار قرآن آموز در 11 رشته حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، حفظ بیست جزء، حفظ کل قرآن کریم و حفظ موضوعی قرآن ثبت نام کردند که از این تعداد 21500 نفر در آزمون شفاهی این طرح که از 30 دی لغایت 10 بهمن در سراسر استان برگزار شد شرکت کردند.
 
وی در ادامه افزود: مرحله دوم و آزمون کتبی این دوره نیز همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه 28 بهمن ماه در 138 حوزه فرعی و 58 حوزه اصلی استان اصفهان که در جوار امامزادگان، مساجد و برخی مدارس برپا است برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: امسال استان اصفهان برای اولین بار در کشور توانسته است سیستم الکترونیکی را برای برگزاری آزمون کتبی این طرح طراحی کند که این سیستم شامل؛ دریافت کارت ورود به جلسه به صورت الکترونیکی از طریق مراجعه به سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، تصحیح برگه های آزمون توسط رایانه، اعلام نمرات در سایت اداره کل اوقاف استان و همچنین صدور گواهینامه ها نیز به صورت رایانه ای صادر می شود.
 
حجت الاسلام حسن امیری ادامه داد: قرآن آموزانی که قرار است در آزمون کتبی شرکت کنند باید ساعت 8 صبح در مکانی که در کارت ورود به جلسه آن ها مشخص شده حضور داشته باشند چون درب حوزه های امتحانی راس ساعت 8:30 صبح بسته و همزمان با سراسر کشور آزمون راس ساعت 9 صبح آغاز می شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: نتایج نهایی این آزمون نیز حداکثر تا 15 اسفند ماه در سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به نشانی؛ www.esfahan.oghaf.ir اعلام خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: کلیه قرآن آموزان نیز جهت دریافت کارت ورود به جلسه باید به  این سایت مراجعه کنند چون با تدابیری که اندیشیده شده است به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای کلیه داوطلبان الزامی است و همچنین آن دسته از متقاضیان و قرآن آموزان که شماره داوطلبی ندارند نیز می توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها و یا محل برگزاری کلاس های طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که در آن شرکت کرده بودند جهت اخذ کارت ورود به جلسه مراجعه نمایند.
/2759/