سرمربی تیم ملی والیبال گفت : هنوز نفرات نهایی تیم ملی والیبال را مشخص نکردم و همچنان باید ارزیابی کنم.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران عصر امروز در حضور اصحاب رسانه یک جلسه تمرین کار با توپ را برگزار کرد.

در پایان این جلسه تمرین، ایگور کولاکوویچ در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در 3 روز گذشته تمرینات را با حضور نفرات هر دو گروه پیگیری کردیم. نفرات گروه دوم که به ما پیوستند به دلیل اینکه استراحت کافی داشتند شرایط بهتری دارند و با حالت روحی خوبی به تمرینات آمدند.

وی اظهار داشت: برخی نفرات از آمادگی بدنی لازم برخوردار نبودند. یک جلسه‌ای که در آن با بازیکنانم صحبت کردم برایم بسیار مهم بود. تمرکز اصلی من روی حرکات سرعتی و تمرینات پرشی است و فعلاً تا همین حد پیش رفته است.

کولاکوویچ درباره ارزیابی خود در خصوص نفراتی که در قالب گروه دوم وارد تمرینات شدند، خاطر نشان کرد: بهتر است دیدگاهمان را عوض کنیم و این نفرات را به جای اینکه با نام گروه اول و دوم بخوانیم، با اسم گروه کوچکتر و بزرگتر صدا کنیم. ما در حال حاضر تنها یک گروه 16 نفره داریم. سه بازیکن در این میان به صورت انفرادی تمرین می‌کنند و شرایط خاصی روی آن‌ها اعمال می‌شود. برخی بازیکنان نمی‌توانند بنا به دلایلی با ما به لهستان بیایند که به وضعیت بدنی‌شان برمی‌گردد.

سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی والیبال ایران در ادامه افزود: هنوز 21 بازیکن نهایی خودم را انتخاب نکردم. به اعتقاد من همه بازیکنان ایران شایستگی قرار گرفتن در تیم ملی را دارند. توانایی و پتانسیل والیبال ایران زیاد است و فرصت کافی هم داریم برای اینکه بازیکنان بیشتری را ارزیابی کنیم.

کولاکوویچ درباره پیش‌بینی خود از عملکرد تیم ملی در مسابقات لیگ جهانی 2017، اظهار داشت: اگر امیدی به صعود تیمم نداشتم اصلا به ایران نمی‌آمدم. وضعیت و رفتار تیمی والیبال ایران به شکلی است که می‌توان امید زیادی به صعود داشت. با تمرین و تمرین و تکرار بسیار زیاد می‌توان به سخت‌ترین اهداف هم دست پیدا کرد.

وی درباره شهرام محمودی و این که دعوت به تیم ملی را رد کرد، گفت: این بازیکن تصمیم خود را گرفته است و دلش نمی‌خواهد در تیم ملی باشد. این یک تصمیم شخصی است. من با بازیکنان خودم تمرین می‌کنم و مشکلی وجود ندارد. ما به تصمیم شهرام احترام می‌گذاریم. وقتی یک بازیکن از نظر ذهنی آماده نیست بهتر است اصرار نکنیم. 

کولاکوویچ افزود: از نظر من شهرام محمودی بازیکن خوب و جوانی است و هنوز فرصت این را  دارد که در تیم ملی بازی کند. با این حال من نمی‌توانم به ترکیب تیمم بر مبنای لیستی که به فدراسیون جهانی می‌فرستم دست بزنم به همین دلیل فکر می‌کنم فعلا نمی‌توان از این بازیکن استفاده کرد.
/2759/