قائم مقام دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم از برگزاری دهمین دوره همایش بین المللی پژوهش های قرآنی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام دکتر محمدحسین الهی زاده، قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم  با اشاره به برگزاری دهمین دوره همایش بین المللی پژوهش های قرآنی، گفت: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه، دانشگاه ها، دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با موضوع «قرآن کریم و فرهنگ انقلاب» برنامه ریزی شد.

وی افزود: در همین راستا اردیبهشت سال 1395 در حاشیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از پوستر همایش رونمایی و فراخوان عمومی جهت دریافت مقالات این حوزه انجام شد و ضمن تفاهم و ارتباط با حوزه های علمیه، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی داخلی و خارجی و سازمان های مرتبط سرانجام موفق به جلب مشارکت دهها موسسه ومرکز علمی  شدیم. 

الهی زاده در ادامه با تأکید بر استقرار دبیرخانه این دوره از همایش در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، اظهار داشت: در طول مدت زمان فعالیت دبیرخانه تا کنون موفق به دریافت 421 مقاله شده ایم که از این تعداد 356 مقاله داخلی و 65 مقاله خارجی است.

قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تأکید بر اینکه در این همایش  پژوهشگران 20 کشور خارجی مقاله دارند، خاطرنشان کرد: از تعداد مقالات دریافت شده 11 فارسی، 19 مقاله عربی و 35 مقاله نیز به زبان انگلیسی است.

وی در ادامه در مورد کشورهایی که در این همایش مقاله دارند نیز گفت: این کشورها شامل آمریکا، مالزی، سوریه، لبنان، هندوستان، روسیه، استرالیا، کانادا، ایتالیا، زیمباوه، اندونزی، نیوزلند، آفریقای جنوبی، پاکستان، فرانسه، انگلیس، یمن، عراق، الجزائر و افغانستان می شود.

الهی زاده در پایان خاطرنشان کرد: از میان مقالات دریافتی بیش از 60 مقاله در سطح علمی پژوهشی و علمی ترویجی مورد پذیرش کمیته علمی و داوران همایش قرار گرفت که ضمن چاپ در مجموعه مقالات همایش، مقالات حائز رتبه در مجلات علمی پژوهشی نیز به چاپ خواهند رسید.

بر اساس این گزارش در نشست های تخصصی ارائه مقالات که در صبح همایش از ساعت 9 صبح الی 13 برگزار خواهد شد 8 مقاله داخلی و 8 مقاله خارجی در دو نشست جداگانه ارائه و توسط اعضای کمیته علمی همایش، مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. مراسم اختتامیه این دوره از همایش، چهارم اردیبهشت سال جاری در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار خواهد شد.
/2759/