رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک عید بزرگ مبعث و خیرمقدم به میهمانان وشرکت کنندگان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام، گفت : آئین اسلام آئین تکامل بخش و تعالی بخش است و علت عقب افتادگی و گرفتاری های مسلمانان دوری از همین آئین متعالی و متکامل اسلام و قرآن است و این اجتماع باشکوه قرآنی می تواند شرایط آینده کشورهای اسلامی را به سوی یکپارچگی و وحدت سوق دهد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر علی لاریجانی در مراسم افتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ تهران با تبریک عید بزرگ مبعث و خیرمقدم به میهمانان وشرکت کنندگان در این رویداد بزرگ قرآنی، گفت: این مسابقات سنت حسنه ای است که سالانه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور تاسیس شده و چنین مجمع نورانی و باشکوهی که برگزار می شود از برکات انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب نیز عنایت خاصی به تداوم این حرکت دارند و تنوع ایجاد شده در مسابقات هم موجب استمرار این سنت حسنه است.

 وی با اشاره به جایگاه و منزلت حاملان قرآن کریم اظهار داشت: توفیقی برای حاملان قرآن است که رسول خدا(ص) حاملان قرآن را عرفای اهل جنت معرفی کردند و این مقام بسیار بلندی است که در پیشگاه خداوند چنین منزلتی دارند و یک رکن منزلت انسانی در جامعه ما همین آشنایی با قرآن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما در هر شرایطی در تکامل فردی و اجتماعی هستیم و باید در این روند به قرآن و آموزه های والای آن رجوع کنیم و برای زیستن انسانی و اسلامی نیازمند رجوع و بازگشت به قرآن هستیم.

دکتر لاریجانی در ادامه به وضعیت بحران زده منطقه و کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز بحران بزرگی کشورهای اسلامی را گرفتار کرده و خطر جریان های تروریستی و تکفیری آنها را آشفته کرده است و جان مسلمانان را به خطر انداخته است و این جریان در واقع فرصت تنفسی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

وی خطاب به سران کشورهای اسلامی و عربی بیان داشت: آیا این تشویق های رژیم صهیونیستی و آمریکا را واقعی و از سر دلسوزی می دانید و تشویق های تصنعی آنها را درک نمی کنید که باعث می شود از تروریست ها حمایت کنید؟!

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در توافق اخیری که در فوعه و کفریا انجام شد، در میانه کار زیر توافق زدند و مردم و کودکان بی گناه را قتل و عام کردند که این نشان می دهد آنها چه خوی پلیدی دارند و شرایط و دوران بسیار سختی در نتیجه حضور و حمایت از گروه های تروریستی و تکفیری برای امت اسلامی ایجاد شده است.

لاریجانی با بیان این که این کشتارها و وحشی گری ها چه سنخیت و نسبتی با قرآن کریم و سنت نبوی دارد، گفت: در چنین شرایطی، شرم آور است که برخی دولت های مرتجع منطقه به دنبال توافق با رژیم منهوس صهیونیستی و آمریکا و غرب برای کشتار مسلمانان و مردم بی گناه هستند.

وی وجود و فعالیت گروه های تروریستی و تکفیری با نام اسلام را عامل تحقیر مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت: آیا تکیه کشورهای اسلامی و عربی به آمریکا و اسرائیل یک رفتار عقلایی است؟ چرا فراموش می کنید گذشته را که آنها درباره شما چه گفته اند و چرا به جای این که متکی به خودتان باشید به کسانی اتکا می کنید که در دل با شما دشمنی دارند و همین گروه های تندرو و تروریستی را برای غارت ثروت و منابع شما ایجاد کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از شعار مسابقات بین المللی قرآن کریم با عنوان " یک کتاب؛ یک امت"، تصریح کرد: مذاهب اسلامی هیچ اختلاف و مشکلی با هم ندارند و در اصول و فروع ضروری هیچ تفاوتی ندارند اما همین جریان های تکفیری پشت سر اختلاف مذاهب اسلامی برای رسیدن به منافع خود است. پس چرا این آتش فتنه را افروختید و این فریب را خوردید؟!

دکتر لاریجانی تاکید کرد: امروز گرفتار فتنه بزرگی هستیم که رسول خدا در چنین شرایطی ما را به قرآن رجوع می دهد، اما متاسفانه بسیاری از کسانی که باید مردم را به وحدت دعوت کنند در کنار حکومت های جائر قرار می گیرند و فتوا به حلال بودن ریختن خون انسان ها می دهند.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش حضرت علی(ع) تندروی نوعی جنون است و ما امروز گرفتار و شاهد این دیوانگی و سرمستی بزرگ در منطقه هستیم که آشوب به پا کردند و فتنه های مختلف به راه انداختند و پشت کتاب خدا و سنت پنهان شدند و قرآنی که باید کتاب وحدت امت اسلامی و دین اسلامی که دین صلح و دوستی است را به این روز انداختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: آئین اسلام آئین تکامل بخش و تعالی بخش است و علت عقب افتادگی و گرفتاری های مسلمانان دوری از همین آئین متعالی و متکامل اسلام است که امیدواریم این اجتماع قرآنی شرایط آینده کشورهای اسلامی را به سوی یکپارچگی و وحدت سوق دهد.