متسابق نوجوان شرکت کننده در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از برگزاری شکوهمند بزرگترین رویداد قرآنی در تهران ابراز شگفتی کرد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد عبدالکریم ذیابات دانش آموز 13 ساله اردنی با ابراز شگفتی از کثرت تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی ایران اظهار داشت: کثرت تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات و نظم و ترتیب حاکم بر آن برای من بسیار جالب است.

وی گفت: این موضوع نشان می دهد که برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم با برنامه ریزی بسیار دقیق بوده و با شروع خوبی روبرو بودیم .

ذیابات برنامه ریزی، نظم و ترتیب حاکم بر مسابقات قرآنی و برپایی جایگاهی زیبا برای تلاوت متسابقین را از نقاط قوت ان دانست و خاطر نشان کرد: تعداد زیاد متسابقین با رنگ ها ، فرهنگ و نژاد های مختلف از سر تا سر جهان در زیر یک سقف و با شعار یک کتاب و یک امت ابتکاری است که در جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

متسابق شرکت کننده از کشور اردن گفت: استقبال مردم ایران از متسابقین بسیار خوب و صمیمی است و این موضوع برای من و بسیاری از متسابقین که برای نخستین بار به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند بسیار جالب و خاطره انگیز است و از مواهب اسلام و   نشاندهنده اخوت اسلامی است.

محمد عبدالکریم ذیابات دانش آموز نوجوان اردنی در خصوص ویژگی های سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم متذکر شد: امتیاز بزرگ این دوره از مسابقات این است که دانش آموزان اعم از دختر و پسر از سراسر جهان به رقابت های قرآنی  در زیر یک سقف می پردازند و این ویژگی بزرگی برای سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در جمهوری اسلامی است.

وی که 13 سال سن بیشتر ندارد و دانش آموز است یادآور شد: برخلاف تصور من، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های زیادی در زمینه های مختلف و به خصوص قرآنی داشته است و امیدوارم این مسیر در سال های آینده که ما به کشورتان خواهیم آمد بیش از گذشته ادامه یابد.

ابراهیم صقر نیز که به عنوان همراه با این نوجوان اردنی در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی  قرآن در کشورمان شرکت کرده است گفت: من برای نخستین بار ده سال پیش به عنوان متسابق در مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران از کشور اردن شرکت کردم و بنظر من در این مدت ایران پیشرفت های فراوانی کرده است و به عنوان یک کشور قرآنی در جهان اسلام مطرح است.
/2759/