شرکت کننده هندی در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت : برای حضور در مسابقات بین المللی قرآنی جمهوری اسلامی ایران پس از پنج بار رقابت با متسابقین هموطنم توانستم به این دوره از مسابقات راه یابم.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، روح الامین قاسمی جوان25ساله قاری اعزامی از هند که عشق و علاقه زیادی به ایران و مردم آن دارد یادآور شد: من 5 سال پیاپی با هموطنانم در هند در مسابقات قرآنی دهلی نو به رقابت پرداختم تا بالاخره به آرزویم برای شرکت در سی و چهارمین دوره مسابقات دست یافتم.

این قاری هندی در ادامه اظهار داشت: من کشور و مردم ایران را دوست دارم ومی دانم سطح مسابقات قرآنی در ایران سطح بسیار بالایی است و به همین خاطر تلاش کردم به توصیه استادم در مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی حضورپیدا کنم.

قاسمی که خود در پایتخت هند یه تدریس زبان عربی مشغول است سطح مسابقات را عالی توصیف کرد و گفت: من قبل از اینکه به ایران بیایم در هند با قرائت های برخی از قاریان ایرانی و به خصوص آقای نصرت الهی آشنا شده بودم.

قاری هندی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از دهها قاری و حافظ قرآن در این دوره از مسابقات در تهران شرکت کرده اند به این دلیل معتقدم که سطح مسابقات بسیار عالی است.

این قاری شرکت کننده در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در خصوص آشنایی خود با کتاب آسمانی قرآن خاطرنشان کرد: من در یازده سالگی و طی مدت سه سال موفق به حفظ کامل قرآن کریم شدم.

متسابق شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم در خصوص احساس خود از حضور در این مسابقات متذکر شد از اینکه در میان برادران مسلمان خود در ایران حضور دارم بسیار احساس خوشحالی می کنم چراکه مردم ایران با خوش اخلاقی و نه به عنوان مهمان بلکه به عنوان یک برادر دینی برخورد و پذیرایی کردند.

قاسمی در پایان در خصوص نقش قرآن در ایجاد وحدت در میان مسلمانان تاکید کرد: کتاب آسمانی قرآن همه مسلمانان را حول محور کلمه الله گرد هم آورده است ، چراکه قرآن کتاب همه مسلمانان اعم از سنی و شیعه است و به همین خاطر نقش و تاثیر بسیار مهمی در اتحاد مسلمین دارد.
/2759/