سایت THE AGE استرالیا از علاقه مسئولان فوتبال این کشور به جذب کی روش اشاره کرد و دیدار دوستانه این 2 تیم را بهانه ای برای نزدیک شدن آنها به سرمربی ایران دانست.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سایت THE AGE استرالیا نوشت : برنامه ریزی ها و هدفگذاری تیم ملی فوتبال استرالیا برای حضور در جام جهانی در حال انجام است و در این بین قرار است رقابتی دوستانه بین تیم ملی فوتبال این کشور و ایران قبل از آغاز جام جهانی 2018 روسیه ترتیب داده شود. این در حالیست که 20 سال از رویارویی این 2 تیم در رقابت های رسمی می گذرد.

بازتاب رسانه ها نشان می دهد مسئولان فوتبال استرالیا با جدیت به دنبال تدارک این دیدار دوستانه هستند. این در حالیست که شکست بد و تلخ استرالیا در سال 1997 برابر ایران هنوز در خاطره ها زنده است.

در این گزارش آمده است: این دیدار برای ایران و استرالیا  یک معامله است و باید انجام شود زیرا فدراسیون فوتبال استرالیا در این مذاکرات به دنبال تقویت روابط دیپلماتیک خود با فوتبال ایران است و به احتمال زیاد تدارک یک بازی دوستانه باعث گشایش پنجره بین الملل هر دو فدراسیون به سوی یکدیگر است.

البته بخش کلیدی این تفکر آماده سازی استرالیا برای حضور در جام جهانی 2018  روسیه است.

مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا در این خصوص گفت: ما در حال صحبت کردن با تعدادی از کشورهای آسیایی که سطح کیفی فوتبالشان بالاست، هستیم که فدراسیون فوتبال ایران نیز یکی ازاین کشور هاست. البته سالگرد آن شب دلخراش در ایران و شکست تلخ استرالیا در بازی یک نقطه برجسته در این انتخاب است. بسیاری از مردم، از جمله من، از آن بازی به عنوان یکی از مخرب ترین لحظات در ورزش استرالیا یاد می کنیم. بازی با ایران قدرتمند می تواند یک گام بلند در آماده سازی تیم کشورمان برای حضور در روسیه باشد.

در این گزارش آمده است: فدراسیون  فوتبال استرالیا باید در بازگرداندن  سه عنوان قهرمانی آسیا به کشور موفق باشد و برای رسیدن به این مهم در گام اول باید فکری برای جایگزینی آنگه پوستکوگلوف سرمربی تیم داشته باشد.

بازتاب رسانه های استرالیایی نشان می دهد، فدراسیون فوتبال استرالیا با توجه به موفقیت های کی روش در فوتبال ایران در نظر دارد وی را جانشین سرمربی خارجی خود کند زیرا تمدید نکردن قرارداد پوستکوگلوف بهترین موقعیت را برای مذاکره با مربیان خارجی ایجاد می کند.

فدراسیون فوتبال استرالیا در تلاش است که رایزنی ها و گزینه های احتمالی خود را برای سرمربیگری تیم ملی مخفی نگه دارد اما شواهد نشان می دهند که مربی سابق رئال مادرید، منچستر یونایتد و سرمربی تیم ملی ایران قوی ترین گزینه جانشینی پوستکوگلوف است.

وضعیت قرارداد کی روش نشان می دهد که این مربی به احتمال زیاد پس از جام جهانی 2018 آزاد است. زیرا  هفت سال سرمربیگری موفق وی در  تیم ملی ایران با  درگیری های داخلی خسته کننده، اختلافات فکری، برنامه ریزی ضعیف فدراسیون فوتبال و مشکلات مالی همراه بوده است که همین مسائل تفکرات منفی زیادی برای این مربی 64 ساله ایجاد کرده است. کی روش بارها  از پست خود استعفا داده است.

با تمام این مسائل کی روش در اقدامی بی نظیر همراه تیمش در مقدماتی جام جهانی بی نظیر ظاهر شد تا پس از برزیل و بدون گل خورده، دومین کشور صعود کننده به جام جهانی 2018 روسیه باشد.

کی روش در سال 2002 و 2010 عامل صعود تیم های آفریقای جنوبی و پرتغال به جام جهانی بود. برای مدت زیادی مدت دستیار سر الکس فرگوسن در منچستر یونایتد بود و یک فصل  عنوان سرمربی رئال مادرید را به دوش کشید.
/2759/