مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کردستان از وقف ۴۰۰ اصله درخت در روستای هشلی از توابع شهرستان کامیاران با نیت استفاده عموم مردم، رهگذران، مسافران و زوار قبور مزارستان خبر داد.

  به گزارش راسخون، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در سنندج، گفت: 400 اصل درخت در  روستای هشلی از توابع شهرستان کامیاران توسط واقف خیراندیش مراد ملایی از اهالی این روستا در تیرماه سال جاری وقف شده است.

وی افزود: این واقف خیر اندیش این موقوفه  را با نیت استفاده عموم مردم، رهگذران، مسافران و زوار قبور مزارستان وقف کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به میزان ارزش این وقف اظهار داشت: این وقف  400 اصله درخت به ارزش 10 میلیون تومان برآورد شده است.

وی افزود:این 400 اصله درخت شامل درخت‌های بلوط، بن، ارغوان،سرو، انجیر، سیب، بادام، سنجد، گردو، گلابی، چنار و غیره ... است.

حجت الاسلام نوروزی اذعان کرد: این بیستمین وقف جدید است که در کردستان توسط واقفان خیر اندیش در سال جاری به ثبت رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 93 درصد موقوفات استان مربوط به مساجد است، افزود: تشویق کردن واقفین به سمت های وقف های جدید با نیازهای روز جامعه از اهداف اوقاف استان بوده و در این راستا نیز نهایت تلاش را انجام می دهد.

مدیرکل اوقاف کردستان تصریح کرد: البته وقف های نیز در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی نیز توسط واقفان خیراندیش انجام شده است.

وی افزود: خیرین استان انشالله بیشتر از گذشته در راستای وقف های جدید با نیازهای روز جامعه قدم بردارند.

حجت الاسلام نوروزی در پایان با اشاره به اهمیت وقف خاطرنشان کرد: وقف یکی زیباترین سنت های الهی در راستای رفع نیازمندی های جامعه است و ترویج این سنت حسنه وقف وظیفه همه اقشار مختلف جامعه است.

گفتنی است، همچنین در این هفته واقف خیر اندیش محمد مراد ملایی از اهالی روستای هشلی شهرستان کامیاران 100 متر زمین را برای ساخت خانه عالم مسجد امام حسین روستای هشلی وقف کرد و ارزش این وقف جدید 20 میلیون ریال است.
/2759/